Alla inlägg under april 2010

Av Gudinnan Magicum - 30 april 2010 17:52

...ser livslinjen dela sig: jag blir nöjd i båda fallen.


Jag ställde faktiskt en fråga som handlar om två saker men hör ihop.

Av Gudinnan Magicum - 30 april 2010 11:06

...är den som ger mig svar även idag.  Så det är nog "min" Gudinna just nu.

Av Gudinnan Magicum - 30 april 2010 10:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 30 april 2010 10:42

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 30 med månadens (4).


Här kommer nian från 34.


Du som är född den 30 april har nog ofta mycket att stå i och det är mycket som intresserar dig.  Se upp så att du inte splittrar dig för mycket.  Du gillar att kommunicera och att ha med människor att göra. Men du behöver också egen tid och se till så att du får det. Här är det också viktigt att lita till sig själv, att vara oberoende och kunna fatta beslut.


Personer som är födda den 30 april: Carl XVI Gustaf, Mats Odell, Sven Nordqvist (svensk tecknare, illustratör och barnboksförfattare), Kirsten Dunst (amerikansk skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Av Gudinnan Magicum - 29 april 2010 13:24

...Tystnadens ängel vars närvaro kan kännas men inte ses. Han säger att jag ska undvika stressiga situationer och njuta av lugna stunder.

Av Gudinnan Magicum - 29 april 2010 13:02

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 29 med månadens (4).


Här kommer nian från 33.



Detta dubbeltal har att göra med att kunna "serva" andra på ett stimulerande sätt.



"Man" skall av egen vilja tjäna andra och inte vara rädd för att ta ansvar eller se sig själv som ett "oskyldigt offer".  "Man" kan skapa sin egen tillvaro om ser det "man" gör det med glädje och inte som något betungande.


Du som är född den 29 april kan på något sätt hamna i rampljuset.  Här finns mycket känslor som du bör handskas med på ett kreativt sätt.  Du bör ha lätt för att samarbeta och vill gärna vara "i händelsernas centrum".



Ta gärna del av andras känslor men utan att ge upp din egen personlighet. Se till så att dina känslor inte utmanar dig utan se dem istället som en resurs.


Personer födda den 29 april: Håkan Westergren (svensk skådespelare), Jean Baptiste Frederic Isidor "Toots" Thielemans (belgisk jazzmusiker), Birgitte Söndergaard (svensk skådespelerska, konstnär och programledare i TV), Åsa Domeij, Jerry Seinfeld, Duke Ellington (amerikansk jazzmusiker och kompositör), Tintin Anderzon (svensk skådespelerska; dotter till Kim Anderzon), Fredrik Kempe (svensk sångare), Fares Fares (svensk-libanesisk skådespelare).



Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.


Av Gudinnan Magicum - 28 april 2010 11:21

...Rättvisans ängel med skimrande ljusblå vingar.  Han beskyddar mig mot orättvis behandling och lovar att jag ska få min belöning.

Av Gudinnan Magicum - 28 april 2010 10:46

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 28 med månadens (4).


Här kommer nian från 32.


Du som är född den 28 april måste kunna hitta en balans mellan känslor och en viss auktoritet.


Du som är född på den här dagen är nog mycket ambitiös, kan vara envis och ha en stark vilja. Du är kanske inte helt lätt att leva med men vill ändå inte vara ensam. 


Kan passa som egen företagare eller ledare av något slag, kanske som ordförande i någon förening.


Det är viktigt att du ser människan som hon är för att inte bli besviken.


Här finns mycket energi att hämta, lär dig att handskas med den på ett positivt sätt. Det finns en tendens att bli egoistisk.


Tänk positivt och du ska uttrycka dig och sprida ut dina talanger vilka de än är. Ha inte "för många järn i elden"!


Du gillar att kommunicera och kanske en del kan tycka att du ibland blir lite  "pladdrig".


Personer födda den 28 april: Ann-Margret (svensk-amerikansk skådespelerska och sångerska), Saddam Hussein, Åke Raask (svensk sångare och artist), Penélope Cruz (spansk skådespelerska), Eva Seeberg (norsk-svensk journalist, författare och manusförfattare)

Läs även andra inlägg med dagens tal är 5.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards