Alla inlägg under januari 2011

Av Gudinnan Magicum - 31 januari 2011 09:45

Dagens kraftdjur är en vit duva och en tjur.




--- Dagens änglar är De fyra vindarnas eteriska (De blåser bort all stagnation i mitt liv och sätter fart på allt som går trögt) och Ieilael.

Av Gudinnan Magicum - 30 januari 2011 11:22

Oxen
Oxar behöver känna att de står med fötterna stadigt på jorden. De är praktiskt lagda, pålitliga, tålmodiga, envisa och ovilliga att förändras och gör inget som kan riskera tryggheten. För att känna sig trygg tenderar Oxen att vara hagalen, med god näsa för finanser. Oxen är inte rädd för att ta ansvar. Oxen har en förkärlek för skönhet, och är ofta en kännare av det sköna i livet. Han älskar naturen och hemmets trevnad. Oxen lär sig kanske inte snabbt, men han kommer ihåg det han lärt sig och är metodiskt lagd. Allmänt är Oxen varmhjärtad och tillgiven, men i förhållanden kan han bli svartsjuk och dominerande.

 

(Läs även detta).


Jungfrun
Jungfrun har samma intresse för tankar och kommunikation som Tvillingen men Jungfrun står med fötterna på jorden och klarar kontorsrutin och disciplin. Betoningen på det intellektuella gör Jungfrun intresserad av hur saker och ting fungerar, och hon gör sig stort besvär med att ta reda på det. Jungfrun njuter av granskande detaljarbete, och det kan resultera i petighet och en överdriven ambition att få minsta detalj rätt. Jungfrun är både självkritisk och kritisk mot andra, har oerhört höga ideal (ofta omöjligt höta) och längtar efter perfektion. En sund kost och ett stort intresse för hälsa och hygien kännetecknar också Jungfrun. Eftersom Jungfrun oftast vill tjäna sina medmänniskor arbetar hon hellre i bakgrunden än i rampljuset, och eftersom hon är blyg saknar hon ibland självförtroende. Men Jungfrun har - med rätta - höga tankar om sig egen förmåga och delegerar inte gärna arbete till andra utan gör det hellre själv, på sitt eget sätt, för att det ska motsvara hennes höga krav. Jungfrun arbetar hårt och väntar sig inget mindre av andra.

 

(Läs även detta)


Stenbocken

Stenbocken har en stark ambition att lyckas genom hårt arbete och uthållighet. Stenbocken visar redan tidigt praktisk förmåga och ansvarsfullhet. Många barn i Stenbockens tecken kommer bättre överens med gamla människor än med jämnåriga och är lillgamla. Stenbocken har stort tålamod och nöjer sig med att ta ett steg i taget. Tiden är en viktig faktor – Stenbocken rusar aldrig åstad utan tycks ha en inbyggd känsla för rätt tidpunkt. Allt genomförs när tiden är inne. Stenbocken kännetecknas inte av mental rörlighet utan mognar sent och bör utbilda sig vidare. Den egenskap som framför allt besegrar motståndare är fenomenal uthållighet. Stenbocken är den som slutligen vinner loppet, liksom sköldpaddan vinner över haren i fabeln. Stenbockar är duktiga på att göra upp detaljerade planer och ändrar sig inte i första taget. Stenbocken behöver trygghet och söker den ofta i en stabil, inkomstbringande position i affärsvärlden. Men han söker sig inte till rampljuset utan njuter av den makt ett toppjobb kan ge. 


(Läs även detta).

Av Gudinnan Magicum - 30 januari 2011 10:58

Dagens kraftdjur är en skorpion och en uggla.




 

 

--- Dagens änglar är Harahel och Bariel.

Av Gudinnan Magicum - 26 januari 2011 10:50

...som jag skrev om här gäller t.o.m den 7 februari.  Om jag inte har fått någon "respons" innan dess, kommer det att dröja lite innan jag har ett sådant erbjudande igen!!!

Av Gudinnan Magicum - 21 januari 2011 09:45

Dagens kraftdjur är en stork och en svart ara.





 

 

--- Dagens änglar är De fyra vindarnas eteriska och Metatron.

Av Gudinnan Magicum - 20 januari 2011 11:17

Hej alla läsare!


Har bestämt mig för att göra en gratis analys och profetia (väljer det här ordet istället för spådom..) till en person som först hör av sig till gudinnanmagicum@gmail.com.  För att kunna göra detta behöver jag Ditt fullständiga dopnamn (det som du fick när du föddes) och Ditt födelsedatu, år + dag och månad.  Detta kommer förstås inte att missbrukas.


Om detta faller väl ut kan det hända att fler får längre fram.

Av Gudinnan Magicum - 20 januari 2011 10:00

Dagens kraftdjur är en vit duva och ett bi.




---  Dagens änglar är Abdiel och Metatron.

Av Gudinnan Magicum - 19 januari 2011 10:00

Dagens kraftdjur är en vit häst och en älg./ Den mäktiga älgen, som inte kan stanna när han springer, säger att jag bör sakta farten om det går för snabbt i kärlek eller i livet, tills jag vet vad jag vill./ Det här kortet drog jag också häromdagen.




 

 

---  Dagens änglar är Ieilael och Osgaebial.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards