Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Gudinnan Magicum - 20 januari 2010 11:00

  Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (20) med månadens (1). Du som är född den 20 januari strävar efter harmoni och en trivsam miljö men se upp så att du inte blir utnyttjad.


Du har nog en känsla för detaljer, är bra på att samarbeta och trivs där det finns mycket folk.  Du är nog också kreativ på något sätt och kan vara bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Något socialt, kreativt yrke är nog vad som passar dig bäst.


Du har säkert ofta "fullt upp".


Personer födda den 20 januari: Ola Magnell ( svensk sångare, låtskrivare och gitarrist), Göran Persson, Olle Sarri (svensk skådespelare).


Läs gärna andra inlägg med dagens tal är 3.

Av Gudinnan Magicum - 20 januari 2010 09:00

...ingår i Stora Arkanan inom tarot.


Stjärnan (Sirius, Vattumannens tecken):  XVII

 

Symboliken säger:


Nu kan du inte "gömma dig" längre. Efter mörkret kommer ljus, du får nytt hopp och känner en inre harmoni. Man har kontakt med kosmos (stjärnhimlen), det undermedvetna (vattnet) och omvärlden (marken man står på). Stjärnorna representerar sju chakran (energier) kring det gudomliga jaget__den stora stjärnan. Stjärnan är frid, människokärlek, inspiration och meditation. Lugnet efter stormen.


Man söker hela tiden efter nya idéer eller brådskan att finna nya begrepp.




Kortet är hämtat från TAROT of a MOON GARDEN


  



Vattumannens kort i Stora Arkanan

 

XVII Stjärnan

 

 

 Nyckelord: Inspiration - Frihet - Rymd - Ljus - Visioner - Utstrålning

Frid, helhet, ödmjukhet, frihet. Känner tillförsikt inför framtiden. Betraktelse av livet från en högre nivå. Kontakten med den egna källan, sanningens källa. Våga göra det som ditt hjärta säger dig att göra!







Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards