Alla inlägg under juni 2010

Av Gudinnan Magicum - 30 juni 2010 21:27

...får jag det här svaret.

Av Gudinnan Magicum - 30 juni 2010 20:55

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  30 med månadens (6).





Här kommer ju nian från 36.


Du som är född den 30 juni är en verbal och social person och du behöver nog dina vänner lika mycket som de behöver dig. Kanske du kräver onödigt mycket ibland, både av dig själv och andra. Kan det vara så att du anser att det du tycker är det enda rätta?


Du kanske redan tidigt kom att känna dig ensam i period och tycka att du får ge mer än du får tillbaka. 


Det är viktigt för dig att vara optmistisk och positiv. Det är också meningen att du ska sprida dina talanger vilka de än är.


Personer födda den 30 juni: Hagge Geigert (svensk artist, skribent och teaterdirektör), Anna-Greta Leijon (svensk politiker), Esa-Pekka Salonen (finsk dirigent), Alexandra Christina, grevinna av Frederiksborg, Alexandra Christina Manley, tidigare Prinsessan Alexandra), Michael Phelps (amerikansk simmare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Av Gudinnan Magicum - 29 juni 2010 19:16

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  29 med månadens (6).





Här kommer ju åttan från 35.


För dig som är född den 29 juni är det nog sällan "lagom" utan mer "allt eller inget".  Dina känslor kan "gå i vågor" och du bör hitta en kanal att få ut dem på. Här finns nog också mycket ambition och du kan säkert gå långt för att nå dit du vill.


För en del som är födda det här datumet kan ett liv i rampljuset komma i fråga.  Du kan inspirera och sporra andra med din speciella utstrålning.


Det är viktigt för dig att ha en viss struktur och att bygga från grunden.


Personer som är födda den 29 juni: Little Eva (amerikansk sångerska), Blossom Tainton Lindquist (svensk sångerska och dansare), Samantha Smith (amerikansk elev, känd brevskrivare), Stefan Odelberg (svensk magiker och komiker).

Läs även andra inlägg där jag har skrivcit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 29 juni 2010 18:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 28 juni 2010 10:47

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  28 med månadens (6).





Här kommer ju sjuan från 34.


Du som är född den 28 juni är nog mycket ambitiös, kan vara envis och ha en stark vilja. Du är kanske inte helt lätt att leva med men vill ändå inte vara ensam. 


Kan passa som egen företagare eller ledare av något slag, kanske som ordförande i någon förening.


Det är viktigt att du ser människan som hon är för att inte bli besviken.


Här finns mycket energi att hämta, lär dig att handskas med den på ett positivt sätt. Det finns en benägenhet att bli självisk.


Du kan no vara något av en observatör och kanske du kan vara lite svår att komma nära då du nog inte visar riktigt vad du känner innerst inne.


Det är viktigt att du lär dig att anpassa dig till förändringar och att känna dig obunden.


Personer som är födda den 28 juni: Olle Björklund (svensk skådespelare och TV-reporter), Mel Brooks (amerikansk komiker, regissör och skådespelare), Hans Blix, Hans Alfredson (Hasse Alfredson), svensk regissör, författare, komiker och skådespelare.

 
Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Av Gudinnan Magicum - 28 juni 2010 10:23

...är det kort som jag får från Vildmarkens språk idag.  Rörelse skapar balans.  "Hans" gåva till mig är att dansen/rörelsen är min medicin.


Jag ska inte sitta stilla - jag ska upp och röra på mig.  Jag behöver röra på mig/dansa/motionera.


---


Motion är förstås bra för alla och man rör sig förstås efter sin förmåga.  Jag promenerar lite varje dag och/eller använder min träningsmaskin minst 5 minuter varje gång.  Det känns må ni tro!

Av Gudinnan Magicum - 27 juni 2010 21:44

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  27 med månadens (6).





Här kommer ju sexan från 33.


Du som är född den 27 juni är nog i mångt och mycket "universell" och tycker om människor. Du kan ha ett sinne för detaljer och kanske har du också intressen åt det andliga hållet.  Du kan ha en god intution som du bör använda på ett positivt sätt.


Det är viktigt för dig att tänka positivt och optimistiskt och kunna sprida dina talanger vilka de än är.  Du bör arbeta med och för människor.  Ge råd och hjälp till andra utan att känna dig tyngd av det.


Personer födda den 27 juni: Birgit Eggers (svensk skådespelerska), Janne Josefsson (svensk journalist som bland annat medverkat i SVT:s Uppdrag granskning), Fredrik Lindström (svensk författare och komiker), Kim Sulocki (svensk skådespelare och musikalartist),


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.

Av Gudinnan Magicum - 27 juni 2010 14:10

...Han är ängeln som vakar över Livets träd och han har ett gyllene svärd.  Baruch säger att jag inte får låta tidigare misstag avhålla mig från att försöka igen.

---


Friskt vågat, hälften vunnet heter det ju bl.a Det som har varit är historia nu och det gäller att bara ta med sig det positiva och se ljust på framtiden.  Det är ju egentligen mer som till syvende och sist säger att det kan bli något bra och lärorikt av det hela.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards