Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Gudinnan Magicum - 3 januari 2013 16:28

...men i Skyttens stjärnbild (31 december - 6 januari). - Vecka 1


Månen


I början av veckan går månen upp i ostnordost frampå kvällen.  Den står högt i söder några timmar efter midnatt och en bit över horisonten i väster till västnordväst i gryningen.  Månen avtar och går upp allt senare,  Mot slutet av veckan går månen upp i ostsydost tikk sydost ett par tre timmar efter midnatt,  Igryningen står månen nära eller en bit över horisonten i sydsydväst.


Jorden närmast solen


Jordens bana runt solen är oval, så avståndet till solen varierar. Kortaste avståndet är 3 % kortare än det längsta.  Den 2 januari kl. 6 var jordens avstånd till solen minst.  Det råkar ju vara vinter nu, men årstiderna beror inte på avståndet till solen utan på hur högt solen står mitt på dagen. Dessutom är det ju sommar nu på södra halvklotet.


---


Du som är född någon gång under den här perioden är nog på lite olika sätt något av en ledare. Du kan vara mycket envis och många av er är säkert er egen på flera sätt.  Kanske Du hela tiden siktar mot nya mål.  Ofta genomför Du nog också det Du ska men var försiktig med att bli alltför äventyrlig!!!

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards