Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Gudinnan Magicum - 19 februari 2010 20:11

Bokstäverna kan ju stå för mycket och de som känner mig vet ju. Men dessa tre bokstäver kan t.ex "översättas" till Min Inre Andlighet, eller Mitt Inre Andrum.  Det kan vara något symboliskt och nästan som en slags "andlig kod", en kod mellan vänner kanske. Ett budskap av det gudomliga slaget och som stärker den som känner till den.


Jag tror nog att vi alla har olika "koder" och kan säga att jag egentligen VET. Det är bara det att desa "koder" kan yttra sig på olika sätt och är högst personliga för oss. Ibland "knäcks" dessa "koder" och man ser ett visst samband växa fram.

Av Gudinnan Magicum - 19 februari 2010 19:58

...är viktigt när man läser mina inlägg. Det finns naturligtvis mycket mer att skriva om allt, men det skulle bli alldeles för omfattande i så fall och det blir lätt att "man" tröttnar. Jag vill förstås göra min blogg och dess innehåll så intressant som möjligt.

Av Gudinnan Magicum - 19 februari 2010 19:28

Enligt den äldre dagordningen har dagen talet sex och har med fred och kärlek att göra.


Jag kan tänka mig att en och annan "fredsmäklare" är född på den här dagen. Även musiker och diplomater och skådespelare men det är också en dag att "göra något särskilt" med. Det handlar inte bara om att det är just en fredag, vid veckoslutet.


Du, som jobbar med människor kanske mer än andra får kontakt med männisior som är "jobbigare" än andra, mer "krävande". Du har ett stort behov av att skapa harmoni bland människor.

Av Gudinnan Magicum - 19 februari 2010 18:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (19) med månadens (2).Du som är född den 19 februari bör vara kreativ, använda känsla och fantasi och utveckla dina färdigheter. Inriktningen är social och kan i vissa fall ha med barn att göra. 


Du kan nog göra en del resor för ren nöjes skull, även göra en del erfarenheter på det  litterära och kreativa området. Se upp så att du inte blir slösaktig inom kärlek och ekonomi. Låt dig inte heller utnyttjas!


Då trean här kommer från 21 (19+2) kanske du skulle må bäst av att jobba med något där du vänder dig till många människor.  Om du inte hittar något lämpligt kanske du skall söka något mer för nöjes skulls. Du kan nog passa som kursledare eller något liknande.


Personer födda den 19 februari: Ola Salo och Sócrates  (f.d. brasiliansk fotbollsspelare).


Läs även här och här.

Av Gudinnan Magicum - 19 februari 2010 11:30

Månen tillhör Stora Arkanan i Tarot och "motsvarar" Fiskarna inom Astrologin.


Det kan variera lite när de olika stjärntecknen börjar och slutar men Fiskarna börjar runt den 19:e februari.


Du som är född i det här tecknet är troligen ganska känslig, kanske mer än du själv förstår och kan nog vara kritisk ibland också. 


Du kan nog vara intresserad av "det okända" och vara lite av en sökare. Det kanske dröjer innan du känner att du har "hamnat rätt" i livet, det kan gälla både privat och i arbete.. Men du är nog inte helt rädd för förändringar om det känns rätt för dig.


XVIII - Månen

Nyckelord: Reträtt - Återhållsamhet - Intuition - Melankoli

Lyssna till dina känslor! Månen representerar det undermedvetna, det djupt kvinnliga. Månen symboliserar också det mystiska, det irrationella och cykliska i tillvaron.


Kortet är hämtat från Tarot of A MOON GARDEN.



  




Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards