Alla inlägg den 10 december 2010

Av Gudinnan Magicum - 10 december 2010 10:15

Dagens kraftdjur är en babian och en orm.



 

 

 

...  Dagens änglar är Bariel och Osgaebial.  (Man får ju bara dra 2 kort per dag och först fick jag samma 2 som igår, men jag hade nog blandat dåligt...  


Bariel - Ängeln för små vardagsmirakel.  Bariel är klädd i solnedgångens färger.  Han säger att mirakel faktiskt inträffar och att jag får oväntad hjälp./ Har dragit det här kortet några gånger tidigare.


Osgaebial åtföljs av en skara änglar och förmedlar budskap mellan himlarna.  Jag får snart goda nyheter som rör en gammal vän eller familjemedlem./ Har dragit det här kortet några gånger tidigare.

Av Gudinnan Magicum - 10 december 2010 09:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 10) med månadens (12).

Här kommer alltså fyran från 22.

 

Du som är född 10  december november är mycket livskraftig, ser ut att gilla utmaningar och kan klara av mycket. Många kommer också att kunna behöva dig på något sätt. Själv ogillar du antagligen i högsta grad att vara beroende eller styrd av någon annan.


Det är möjligt att du kan känna dig ensam, även om ensamhet kan vara en positiv faktor i ditt liv, och ha svårt att veta var du själv ibland ska kunna få uppbackning och bli förstådd. Det är mycket du vill och kanske få du möter som har den kapacitet du söker.
Du har kreativ talang, utforska hur du kan använda den. Din impulsivitet kan vara en utmaning som du får jobba med. Försök att medvetet gå din egen utvecklingsväg och ha tillit till din kraft.


Du kan nog arbeta hårt för att nå ditt mål och lyckas nog ofta också.


Du strävar nog efter harmoni och skönhet men låt inte dina känslor utmana dig.


Personer som är födda den 10 december: – Roine Carlsson (svensk socialdemokratisk politiker och fackföreningsledare, försvarsminister 1985–1991), Jonna Arb (svensk skådespelerska),  Kenneth Branagh (nordirländsk skådespelare, manusförfattare och filmregissör), – Frida Östberg (svensk fotbollsspelare).
 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 4 och 22.


Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards