Alla inlägg den 30 december 2010

Av Gudinnan Magicum - 30 december 2010 09:30

Dagens kraftdjur är en anka och en orm.





 

 

 

---  Dagens änglar är Caphriel och Osgaebial.

Av Gudinnan Magicum - 30 december 2010 09:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 30) med månadens (12).

 

 

Här kommer alltså sexan från 42.

 

Du som är född den 30 sdecember har troligen starka åsikter och det är mycket möjligt att du ofta uttrycker dem. Här finns både ambition, djupt allvar och humor.


Ordet, talat eller skrivet, kan vara viktigt för dig, både av personligt och yrkesmässigt intresse. Du kan ha god användning av det intresset. Antagligen finns en stor intensitet i ditt engagemang och kanske har du ett nästan dramatiskt sätt att uttrycka dig. Se till så att du försätter dig i situationer där du får vara synlig på livets scen på ett sätt som passar dig. Uppskattning är viktigt! Du kan ha mycket att ge andra och du kan själv få mycket tillbaka i samverkan med människor. Ett gott utbyte alltså. Många kan nog tycka att du både har inspiration och charm.

 

Du har nog ett stort människointresse, som kan hålla i sig hela livet.

Du kan ofta hamna i situationer där du måste välja själv.

 

Personer som är födda den 30 december: Birgitta Palme (svensk skådespelerska, regissör och teaterchef),  Davy Jones (amerikansk skådespelare och musiker, medlem av The Monkees 1966–1970), – Patti Smith (amerikansk musiker), – Horace Engdahl (svensk litteraturvetare, ständig sekreterare i Svenska akademien 1999–2009),  Sanne Salomonsen (dansk sångerska),  Johanna Sällström (svensk skådespelerska),  Tiger Woods (amerikansk golfspelare).



Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards