Alla inlägg den 20 december 2010

Av Gudinnan Magicum - 20 december 2010 09:30

Dagens kraftdjur är en ren och en ökenräv.




 

 

---  Dagens änglar är Maktiel och Catharel.

Av Gudinnan Magicum - 20 december 2010 09:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 20) med månadens (12).

 

 

Här kommer alltså femman från 32.

 

Du som är född den 20 december präglas av stor känslighet i din personlighet. Du kan säkert vara praktisk men det är kanske inte ditt starkaste drag.
Det kan ta tid att uttrycka det du vill. Du kan ha svårt att gå rakt på sak för det är viktigt att det du säger verkligen förstås på rätt sätt av omgivningen. Du kan passa i många sammanhang där man har nytta av detaljkunskap för exakthet är viktig för dig. Kunskap och utbildning är bra för dig då det ger dig ökat självförtroende, men det är inte alls säkert att du har lust eller ambition att skaffa den.


Du gillar att samarbeta med andra, och kan behöva det både för att få en viss uppbackning och avlasta ditt eget ofta stora ansvarsområde. Det är viktigt att du får samverka med människor som du känner för och kan uppleva gemenskap med. Du kan vara en verkligt bra vän och partner.


Många förändringar kan dyka upp i ditt liv och genom detta kan det komma en del osäkerhetsmoment som du måste bearbeta.

 

Du måste också lära dig att stå på egna ben och bli oberoende.

 

Personer som är födda den 20 december: Arne Domnérus, svensk jazzmusiker och orkesterledare),  Kim Young-sam, sydkoreansk politiker, Sydkoreas president 1993–1998), Bo Hansson (svensk journalist och tv-programledare), Uri Geller (israelisk illusionist), Bergljót Árnadóttir, isländsk-svensk skådespelerska), – Robert Gustafsson (svensk skådespelare och komiker),  Sonja Aldén (svensk sångerska och låtskrivare).

 

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards