Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Gudinnan Magicum - 5 oktober 2010 10:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (5) med månadens (10).

 

Här kommer alltså sexan från 15.



Du som är född den 5 oktober är nog något av en kosmopolit och har nog alltid något på gång. Du kan nog bli rastlös, ja rentav irriterad, om det inte ständigt händer något.  Du gillar att kommunicera och att resa hör säkert till intressena.  Bör jobba med och för människor.

 

Du kan nog känna viss bindning till den egna familjen men det behöver inte vara något negativt.  Men du har troligen ett gediget människointresse som håller i sig hela livet.

 

Du lämpar nog knappast något åt slumpen och gillar att planera vad det än gäller.

 

 

Personer som är födda den 5 oktober: Václav Havel är en tjeckisk dramatiker och politiker, Kjell Johansson (Hammaren, mottagare av Svenska Dagbladets guldmedalj 1965), Jakob Nielsen (dansk-amerikansk författare och konsult inom dator- och webbanvändbarhet), Markus Fagerwall (svensk artist, vinnare av Idol 2006).



Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.

Av Gudinnan Magicum - 5 oktober 2010 00:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards