Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Gudinnan Magicum - 10 oktober 2010 10:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (10) med månadens (10).

 

Här kommer alltså tvåan från 20.



















Du som är född den 10 oktober är mycket livskraftig, ser ut att gilla utmaningar och kan klara av mycket. Många kommer också att kunna behöva dig på något sätt. Själv ogillar du antagligen i högsta grad att vara beroende eller styrd av någon annan.
Det är möjligt att du kan känna dig ensam, även om ensamhet kan vara en positiv faktor i ditt liv, och ha svårt att veta var du själv ibland ska kunna få uppbackning och bli förstådd. Det är mycket du vill och kanske få du möter som har den kapacitet du söker.
Du har kreativ talang, utforska hur du kan använda den. Din impulsivitet kan vara en utmaning som du får jobba med. Försök att medvetet gå din egen utvecklingsväg och ha tillit till din kraft.

 

Du kan komma att hamna i situationer där du måste välja själv.

 

Dina starka känslor kan utmana dig men se dem som en resurs istället.  Kan må bra av rytm och att samarbeta.

 

Personer som är födda den 10 oktober: Harold Pinter (Brittisk dramatiker, författare, mottagare av Nobelpriset i litteratur 2005), Claire Wikholm (svensk skådespelerska), Tanya Tucker (amerikansk countrysångerska, från Texas), Vegard Ulvang (Norsk tidigare längdskidåkare),  Rumiko Takahashi (en av Japans allra främsta mangaförfattare).

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2.




Av Gudinnan Magicum - 10 oktober 2010 10:00

Dagens kraftdjur är en spindel och en isbjörn.


---  Dagens änglar äe Yeiayel och Nadiel.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards