Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Gudinnan Magicum - 27 oktober 2010 09:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (27) med månadens (10).

 

Här kommer alltså ettan från 37.

 

 

Du som är född den 27 oktober kommer nog att på ett eller annat sätt att försöka nå ut med dina ideal. Större sammanhang och större målgrupp passar bättre än mindre. Drama, litteratur och religion/andlighet är områden som sedan gammalt hör ihop med denna dag. Det är alltså möjligt att du har intressen inom något av dessa områden.
Du har stark vilja, stor intensitet och stor känslighet. Se till att känslorna får vara med i det du gör. Det kommer antagligen att vara helt nödvändigt för att du ska känna dig till freds, göra ditt allra bästa och nå ut med det du vill.

 

Du kan ha ett behov av ensamhet och att dra dig tillbaka men kan även må bra av samarbete.  Se till så att du inte isolerar dig för mycket.

 

 

Personer som är födda den 27 oktober:  Theodore Roosevelt (amerikansk politiker, USA:s president 1901–1909), Sylvia Plath (amerikansk författare och lyriker),  John Cleese (brittisk komiker och skådespelare, medlem i Monty Python),  Marie Göranzon (svensk skådespelerska; gift med Jan Malmsjö),  Ingela Agardh, (svensk journalist och programledare i tv), – Dawit Isaak (svensk-eritreansk journalist, författare och dramatiker), Jessica Andersson ( sångerska i gruppen Fame),  Salem Al Fakir (svensk musiker).



Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.


Av Gudinnan Magicum - 27 oktober 2010 08:45

Dagens änglar är Damabiah och Oreus - En ängel av ljusstrålar som hjälpte till vid skapelsen.  Han säger att allt jag skapar välsignas, poesi, en vacker trädgård eller ett lyckligt hem.





---  Dagens kraftdjur är en korp och en skorpionKorpen är vikingarnas fadergud Odens fågel och tvillingkorpar tjänstgjorde som hans minne.  Snart hittar jag eller får tillbaka ett föremål jag nyligen förlorade./  Minst en gång tidigare har jag dragit det här kortet.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards