Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Gudinnan Magicum - 14 oktober 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (14) med månadens (10).

 

Här kommer alltså sexan från 24.

 

 

Du som är född den 14 oktober har en stark känslonatur men ska också använda dig av din utomordentligt fina intuition. På grund av den kan du faktiskt också vara en utmärkt analytiker. Du kan vara impulsiv men handlar troligen mest utifrån din disciplinkänsla. Det kan finnas en spännande dualism i din personlighet. På grund av ditt omväxlingsbehov behöver du en del utmaningar. Du ser definitivt till att inte ha tråkigt i livet. Det finns utmaningar av de mest skilda slag, vilka andra kanske inte skulle våga sig in på, som du kan engagera dig i.

 

Det är viktigt för dig ha en struktur i ditt liv och att kunna bygga från grunden.

 

Du har troligen ett stort människointresse som kan hålla sig hela livet.  Du bör inte leva ensam men det kan vara svårt för dig att hitta "den rätte/rätta" då du är mycket ombytlig.

 

Personer som är födda den 14 oktober: Åke Arenhill (svensk konstnär, kåsör och textförfattare), Gunnel Linde (svensk författare och grundare av BRIS), Roger Moore (brittiskfödd skådespelare, James Bond etc), Kerstin Tidelius (svensk skådespelerska), Cliff Richard (Brittisk sångare),  Bodil Mårtensson (svensk regissör, manusförfattare, skådespelerska och teaterpedagog), Bo Könberg (svensk folkpartistisk politiker, konsultativt statsråd 1991–1994, landshövding i Södermanlands län 2006-), Bernt Staf  (svensk proggmusiker och vissångare), Peter Flack, (svensk revyförfattare och komiker), Maria Lundqvist (Svensk skådespelerska).

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.




Av Gudinnan Magicum - 14 oktober 2010 09:45

Dagens tarotkort är Sinnet/Molnpagen. och kortet jag har dragit är från Osho Zen Tarot.  Det handlar om tillståndet i mitt huvud, allt som har samlats här inne.  Måste släppa taget om sådant som inte betyder något och som inte ger något.


Kortet kallas också för Sinnets mästare.


  

Av Gudinnan Magicum - 14 oktober 2010 01:45

Dagens första kraftdjur är en stork och mitt andra är en luftdrake.



Dagens änglar äs Su'iel (som jag har fått svar från flera gånger) och Harahel.  Harahel, den silvergrå ängeln för böcker och skrivande.  Han säger att jag snart får ett brev eller ett e-postmeddelande med de nyheter jag har hoppats på./ Även det här kortet har jag dragit tidigare.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards