Alla inlägg under juni 2010

Av Gudinnan Magicum - 2 juni 2010 16:50

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 2 med månadens (6).





Du som är född den 2 juni kan nog se saker från två sidor och skulle kunna bli en bra diplomat. Du "suger åt dig" information, men du kan också vara mycket känslig, kanske mer än du själv inser.


Du är en känslig, flexibel, något nervös och varmhjärtad person. Du växlar lätt mellan olika sinnesstämningar beroende på atmosfär och omgivning och söker hela tiden kärlek, harmoni och samförstånd. Kanske du har en känsla för andliga värden. Samarbete och tvåsamhet är viktiga grundtankar för dig. Se till att du inte tappar bort din egen identitet i försöket att vara till lags. Här finns ofta en talang för rytm och musik.


Du gillar det storskaliga och pengar är oerhört viktiga.  Men du får också se upp så att du inte gör av med för mycket pengar på kort tid och blir oansvarig.


Du försöker hela tiden se efter hur du kan tjäna mer pengar och en del av dig utstrålar säkert "makt" och kan vara dominant.


Du kan vara lite väl rakt på sak och detta sårar säkert en del. Din "plumphet" behöver inte vara elakt menad men du tänker dig nog inte alltid för.


Att ha ordning i ditt liv och att vara uthållig är viktiga "ingredienser" för dig.  Skapa vanor och strukturer. Arbeta hårt för att uppnå det du strävar efter! Var inte rädd för att visa känslor.


Personer födda den 2 juni:  Johnny Weissmuller (amerikansk simmare och skådespelare; Tarzan), Stig Claesson (Slas, svensk författare), Lasse Hallström (svensk regissör), Konstantin II av Grekland.

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 2 juni 2010 16:43

...är det kort jag får från Vildmarkens språk idag.  Mina vingar bär mig vart jag vill, så jag ska lita till mig själv och min egen förmåga.  Hans gåva till mig är att känna tilltro till mig själv.


Med andra ord - jag ska inte tvivla. Jag skall känna tillit hela tiden och jag når mitt mål.

---


Jag förstår ju budskapet men det är inte alltid så lätt när vissa saker tar så onödigt lång tid.

Av Gudinnan Magicum - 1 juni 2010 17:34

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 1 med månadens (6).





Du som är född den 1 juni vill nog helst gå din egen väg och komma med egna idéer. Idéerna kan säkert vara "egna" på fler än ett sätt och du kan nog vara ganska envis ibland och inte helt lätt att övertyga. Var försiktig så att du inte "kör över" andra med din starka vilja.


Du kanske inte visar vad du känner innerst inne och det kan nog vara lite svårt att komma underfund med dig.  Du kan vara "analytisk" och tala om för andra hur de ska vara och kanske inte alltid lever som du lär.


Det är viktigt för dig att vara fri och obunden. Vackla inte. Anpassa dig till förändringar. Var inte rädd för att göra dina  olika val men tänk noga igenom vad du beslutar dig för.


Personer födda den 1 juni: Povel Ramel (svensk artist), Marilyn Monroe (amerikansk skådespelerska), Ebba-Witt Brattström (svensk litteraturvetare och feminist, professor vid Södertörns Högskola), Oliver James (brittisk skådespelare och sångare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.


Av Gudinnan Magicum - 1 juni 2010 17:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 1 juni 2010 08:30

En månad då familj och vänner är i fokus. Man måste också tänka mer på sin hälsa än annars.  Aktiveterna kan nu vara många.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards