Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Gudinnan Magicum - 3 maj 2010 12:21

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 3 med månadens (5).





Du som är född den 3 maj är  social, har nog lätt för att uttrycka dig och kan "utstråla viss auktoritet".  Du kan ha en tendens att bli dominant ibland och kanske inte alltid ser din egen roll i argumentationer.  Du kan vara mycket ambitiös och arbeta storskaligt för att nå ditt mål. 


Du har nog många intressen men splittra dig inte för mycket.


Det är viktigt för dig att kunna samarbeta. Ta gärna del av andras känslor men utan att ge upp dig själv.  Se upp så att dina känslor inte utmanar dig, utan se dem som något positivt istället, mer som en resurs.


Personer födda den 3 maj: Willie Andréason (svensk skådespelare), Golda Meir, Marie Lindberg (Melodifestivaldeltagare 2007), Christina Hendricks (amerikansk skådespelare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 3 maj 2010 12:17

...beskyddar mot stormar.  Han färdas i virvlande moln och säger att om jag förblir fast och stillsamt beslutsam, kan ingen besegra mig.


Ja, nog vet jag vad jag vill och egentligen bara mer och mer. Kanske det spirande vårljuset och grönskan och blommorna som kommer alltmer hjälper till också. Såg för en liten stund sedan att en lönn här utanför börjar skifta lite i grönt. Underbart.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards