Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Gudinnan Magicum - 14 maj 2010 18:06

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 14 med månadens (5).





Här kommer alltså ettan från 19.


Du som är född den 14 maj har nog ofta mycket att göra och tycker inte om att ha långtråkigt. Du har säkert ofta "många järn i elden" och är mycket påhittig. Du är nog lite av en "psykolog", men tar du inte på dig lite för mycket ibland.


Visst trivs du med att mycket omkring dig och bör jobba för och med männskor på något sätt. Resor hör säkert till dina intressen också.


Att känna dig oberoende och kunna stå på egna ben är viktigt för dig.  Men se upp så att du inte "kör över" andra med din starka vilja.


Du måste också själv ofta välja och lita till dig själv på ett eller annat sätt.


Du kan ha "sinne för det dramatiska".


Personer födda den 14 maj: Arve Opsahl (norsk skådespelare och komiker), Åke Ortmark (svensk journalist, redaktör, författare och programledare i tv). Göran Tunström (svensk författare), Ólafur Ragnar Grímsson (isländsk politiker, statsvetare och president), Sofia Coppola (amerikansk regissör, manusförfattare och skådespelerska), Lina Englund (svensk skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag skriver om dagens tal är 1.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards