Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Gudinnan Magicum - 6 maj 2010 18:17

...Ängeln för stunden innan insomnandet och han har duniga blå vingar. Han säger att jaag ska avsluta varje dag tillfreds med mig själv och världen.


Det beror ju i och för sig inte på grubblerier men på sistone har jag haft svårt med insomnandet ibland.


Om man har grälat med någon är det förstås oerhört viktigt att försöka reda upp detta så snart som möjligt. Om ena parten är "oresonlig" och det kan dröja länge innan en lösning, kanske från flera veckor, till månader, ja, rentav år, kan man under tiden (för det brukar bli ett uppklarande till slut) skriva ner sina tankar och känslor. När man har fått distans till situationen och tankarna blir "renare" kan man skriva ner det fina i kontakten man har haft och vid ett möte kan man, om man känner för det, visa personen det man har skrivit.


Det är förstås också jätteviktigt att man inte går och lägger sig med en massa upprörda känslor.


Har också läst i en bok om drömmar att man t.ex kan räkna nedåt från 10 och göra detta långsamt - stanna upp efter varje siffra.

Av Gudinnan Magicum - 6 maj 2010 13:50

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 6 med månadens (5).





Här kommer alltså tvåan från 11.


Du är känslig men kanske inte alltid inser det själv. Du har nog inte några problem med att samarbeta men oberoende och frihet är viktigt för dig också och att kunna stå på egna ben. En hel del beslut kan behöva fattas för dig i livet.


Hem och familj är av stor vikt för dig och du vill gärna ge råd och visa omsorg. Men en del människor kanske tycker att du "styr och ställer".  Du kan ha artistdrömmar men kanske inte alltid den ambitionen.  Men för en del som är födda det här datumet kan en tillvaro i rampljuset vara fullt möjlig. Här finns också en hel del energi, men du kann samtidigt ha stora krar på dig själv, men även på andra.


Personer födda den 6 maj: Harry Martinson, Tony Blair (brittisk premiärminister 1997-2007), Lars Molin (svensk regissör), Tore Kullgren (svensk tv-profil).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2 och 11.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards