Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Gudinnan Magicum - 21 maj 2010 18:27

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 21 med månadens (5).





Här kommer alltså åttan från 26.


Du som är född den 21 maj är social och har ofta "många järn i elden".


Du värderar nog kunskap och utbildning högt. 

Du mår bäst när du får använda dig av din fantasi och hitta olika sätt att uttrycka dig på.


Det är möjligt att du har en bra röst men inte nödvändigtvis för sång.  Kanske du föreläser eller håller kurser där andra får uttrycka sig i tal och du hjälper dem där.


Samarbete är viktigt men se upp så att dina känslor inte utmanar dig.


Här finns mycket ambition och visst kan du arbeta hårt för att nå dit du vill.  Men det kan också finnas en tendens att bli dominant ibland i nära relationer. Tänk på att det inte handlar om en "tävling" - du behöver inte vinna alla argumentationer.


Personer födda den 21 maj: Lille Bror Söderlundh (svensk vissångare och tonsättare), Björn Ranelid (svensk författare), Staffan Hallerstam (svensk skådespelare som sadlade om till läkare), Marit Bergman (svensk sångerska), Ulf Björlin (svensk dirigent och tonsättare, arrangör av filmmusik), Kay Pollak (svensk filmregissör).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 21 maj 2010 13:05

...(kan ha lite olika namn i tarotkortlekar, t.ex De älskande) motsvaras av Tvillingarna inom astrologin.


Du som är född i detta tecken kan ha en kärleksfull attityd till omvärlden, men kan också vara ombytlig. Du nöjer dig ofta inte med "det lilla" utan vill ha mer än ett arbete, kanske det kan bli problem i nära relationer då du kan vara ganska ombytlig.  Du har en tendens att "vända kappan efter vinden". Envis kan du också vara, men en lojal vän när man väl har lärt känna dig.


Är du född i maj kan du nog vara mer "föränderlig" än du som är född i juni. Men junifödda kan vara mer familjebundna.


  


Det här kortet är från Forest Folklore Tarot och har med New Forest i södra England att göra.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards