Alla inlägg under maj 2010

Av Gudinnan Magicum - 2 maj 2010 15:20

...som jag fick idag är detta.


Jag har tidigare fått det här.



  

Av Gudinnan Magicum - 2 maj 2010 15:08

...De vilda och utrotningshotade djurens ängel. Han skrudar sig i grönt och säger att jag ska lita på min instinkt och följa mitt hjärta.

Av Gudinnan Magicum - 2 maj 2010 15:02

...tyder på att svaret kommer när jag minst väntar det.


Det är det svar som Oraklet ger mig idag.

Av Gudinnan Magicum - 2 maj 2010 10:52

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 2 med månadens (5).





Du som är född den 2 maj är  är känslig, har lätt för att anpassa dig, är något nervös men en varmhjärtad person. Du växlar lätt mellan olika sinnesstämningar beroende på atmosfär och omgivning och söker hela tiden kärlek, harmoni och samförstånd. Kanske du har en känsla för andliga värden. Samarbete och tvåsamhet är viktiga grundtankar för dig. Se till att du inte tappar bort din egen identitet i försöket att vara till lags. Här finns ofta en talang för rytm och musik.


Det är viktigt för dig att vara optimistisk.  Du ska säga vad man innerst inne känner och tycker. Du ska utvecklas och visa upp dina talanger. Det är viktigt att vara positiv och att inte splittra dig på för många intressen.


 

 

Personer födda den 2 maj: Bing Crosby (amerikansk sångare och skådespelare), Olle Björling (svensk konsertsångare (tenor), Inga Gill (svensk skådespelerska), Olle Adolphson (svensk kompositör, textförfattare, gitararrist och vissångare), Bianca Jagger, Engelbert Humperdinck (brittisk-amerikansk musiker), Bengt Bratt (svensk författare, manusförfattare och dramatiker), David Beckham (brittisk fotbollsspelare).

 

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.


Av Gudinnan Magicum - 1 maj 2010 16:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 1 maj 2010 10:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 1 maj 2010 10:25

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 1 med månadens (5).



Du som är född den 1 maj ses nog mycket som en ledare och tar ofta kommandot.  Du kan vara framåt men även lite "egensinnig" ibland.  Det är viktigt för dig att vara oberoende och viss tid i ensamhet är ett måste.  Du kan ha en viss "bundenhet" till din familj, men det behöver inte alls vara något negativt.


Det är viktigt att ha en viss struktur och skapa ordning. Arbeta hårt för att nå dit du vill och var inte rädd för att visa vad du känner innerst inne.


Personer födda den 1 maj: Magnus von Platen (svensk litteraturvetare och författare), Maj Fant (mannekäng, pr-kvinna, socionom, författare, journalist och tv-personlighet), Hugo Alvfvén (svensk tonsättare, körledare och dirigent), Hasse Wallman (svensk kompositör, sångtextförfattare, regissör, manusförfattare, produktionsledare och direktör), Berndt Egerbladh (svensk jazzmusiker, kompositör och programledare i tv), Ma Oftedal (svensk präst och författare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal 6.

Maj

Av Gudinnan Magicum - 1 maj 2010 08:30

En månad för förändringar och att förvänta sig något utöver det vanliga.  Det är ju "i gränslandet mellan vår och sommar".  Man börjar känna mer hopp och man vill ofta mycket. Kanske en viss nervositet också kan skönjas här. 

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards