Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Gudinnan Magicum - 13 mars 2010 12:13

 I en bok som jag har står det bl.a att "I Ching (Is bok), eller Förvandlingarnas bok, är ett av de äldsta kända oraklen är ingen överdrift.  Denna runt 4000 år gamla bok betraktas än idag som ett unikt redskap för självkännedom och insikt på olika nivåer.  "


Jag vill också lägga in en länk om I Ching från Wikipedia.


Jag har en kortlek med I Ching och just det här kortet heter Mottaglig.



  

Av Gudinnan Magicum - 13 mars 2010 12:00

 Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 13 med månadens (3). Här kommer sexan från 15.  Du som är född den 13 mars visar nog upp lite olika sidor som kan skapa en konflikt hos dig. Men det kan nog också vara så att det inte är så lätt att förstå dig av just den anledningen.  Här finns säkert mycket kreativitet som kan komma fram om du lär dig att balansera dina olika sidor.  Du vill dra dig tillbaka lite ibland och "hit men inte längre" stämmer nog i många sammanhang in på dig.


Se upp så att du inte splittrar dig för mycket, du kan nog ha svårt för att välja ibland. Du vill också ha en viss struktur i ditt liv och har nog ganska bestämda åsikter.


Personer födda den 13 mars: Linda Bengtzon (svensk programledare i tv och sångerska), Neil Sedaka (amerikansk popsångare), Sandra Dahlberg (svensk sångerska).

Läs gärna andra inlägg där jag skriver om Dagens tal är 7.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards