Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Gudinnan Magicum - 30 mars 2010 13:52

...att jag har dragit Spader Tre och svaret är ett rungande Ja.


Man ska egentligen inte ställa mer än en fråga per dag till Oraklet, men jag kommer nu att vänta och när jag frågar någon skall det bli från en annan källa.  Det kan lätt bli förvirrande i så fall, men att fråga i någon annans ställe går förstås bra. Då kan man "tänka intensivt" på just den personen och förmedla sitt svar på det sättet.


Detta står att läsa om Divination på Wikipedia.

Av Gudinnan Magicum - 30 mars 2010 10:26

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 30 med månadens (3). Här kommer sexan alltså från 33 som är ett högenergital.


Du som är född den 30 mars har ofta mycket energi att ta av, men samtidigt har du ofta "många järn i elden" så att du till slut kanske inte har någon "energireserv" kvar.  Du trivs egentligen med att ha mycket att göra men du måste se upp så att du inte splittrar dig på för många intressen på en och samma gång.


Du är social och vill ha nära till familj, släkt och vänner. Du är kreativ och gillar att skapa på olika sätt.


Du vill gärna ta ansvar men det måste ske med glädje också, inte genom något slags "tvång". 


Du har många åsikter men kan ibland tycka eller tänka att ditt sätt att se på saken är det enda rätta.


Du har ett stort uttrycksbehov.


Personer födda den 30 mars: Ingvar Kamprad (svensk företagare, grundare av Ikea), Eric Clapton (brittisk gitarrist och sångare), Paul Sahlin (tidigare Paul Paljett, svensk musiker), Céline Dion (kanadensisk sångerska), Tracy Chapman (amerikansk sångerska och låtskrivare).

Läs även andra inlägg om dagens tal 6.

Av Gudinnan Magicum - 30 mars 2010 10:17

   ... står att Jupiter, överflödets planet, välsignar dig med ett positivt svar.

 

Jupiter brukar kallas bl.a för "Lyckoplaneten", "Turplaneten" och liknande. Så det som händer under den här jätteplanetens inflytande har mycket med tur att göra. Jag föddes på en torsdag en gång och det lär ju vara bra att fylla år på samma veckodag, något som ju förstås inträffar ibland.

 


Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards