Alla inlägg den 3 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 3 september 2010 10:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 3 september 2010 09:09

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (3) med månadens (9).

 

 Här kommer trean alltså från 12.

 

Du som är född den 3  september  har troligen stor vitalitet samt en slags inneboende entusiasm. Du har många intressen och det gäller att du inte splittrar dig. På grund av din fantasi är det troligt att du skulle kunna vara en mycket god berättare. Ord kommer säkert att ha någon särskild signifikans i ditt liv. Det är inte säkert att du erövrar dem snabbt och med lätthet, men de kommer att kunna ge dig mycket när du väl beslutar dig för att de är ett viktigt kommunikations- medel. Känslorna är snabba och för dig lika lätt uppåt som nedåt. Försök att tänka på att du själv kan påverka ditt sinnestillstånd och kom ihåg att mörker alltid följs av ljus. Se dina känslor som en betydelsefull del av din personlighet.
Ambition finns troligen liksom en underliggande längtan efter ordning, även om din omgivning inte alltid måste avspegla det. Men du är troligen mycket medveten om hur du ser ut och klär dig. Vänner kommer att spela en stor roll för dig, låt dem få ha den plats de behöver i ditt liv.
Sök också ditt eget personliga uttryckssätt där din kreativitet och fantasi får utlopp. Kanske behöver den till och med flera olika uttrycksvägar.
Personexempel: (För den 3:e i någon månad).
Christer Lindarw, Andreas Carlsson, Tolkien, Sigge Fürst, Gertrude Stein, Göran Sonnevi, Eddie Murphy.

 

Du har nog många intressen och det kan finnas en risk för splittring här.

 

Du ska vara beredd på att ställa upp men styr och ställ inte för mycket. Inse att andra vill leva sina liv utan för mycket inblandning.

 

Personer som är födda den 3 september: Assar Rönnlund (skidåkare, sportradiokommentator, mottagare av Svenska Dagbladets guldmedalj 1962), Pauline Collins (brittisk skådespelerska), Felix Engström (svensk skådespelare), Jennifer Paige (amerikansk singer/songwriter), Olof Mellberg (svensk fotbollsspelare),

 


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.

Av Gudinnan Magicum - 3 september 2010 09:05

Mitt första kraftdjur för idag, den 3/9 är en katt.



Min första ängel är Rismuch - Ängeln för odlad mark och växande skördar och han skrudar sig i jordfärger.  Han säger att det jag sår och vårdar nu, bär frukt om några få månader.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards