Alla inlägg den 12 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 12 september 2010 10:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 12 september 2010 09:45

 Dagens första kraftdjur är en FISK.  Den är en symbol för rikedom och vissa fiskare lägger än idag ett mynt i nätet för att få god fångst.  Det kan löna sig att ta en avvägd risk.


---


Dagens andra ängel är CHUR.

Av Gudinnan Magicum - 12 september 2010 09:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (12) med månadens (9).

 

 Här kommer trean alltså från 21.

 

Du som är född den 12 september  har höga ideal, höga krav på dig själv och andra och anser nog att ordning och struktur kan vara viktigt. När du vet vad du vill och önskar förmedla något kan du vara mycket övertygande. Du ställer gärna upp och tar ansvar, ibland mer än du kanske skulle behöva. Det finns en ton av självklar medmänsklighet i ditt väsen.
Intellektuell stimulans eller någon typ av egen kreativitet kan vara bra för dig vad du än sysslar med för övrigt. Din brist på tålamod och din splittringstendens kommer du troligen att behöva bearbeta för att få de resultat du eftersträvar men det är möjligt att du är intresserad av ganska strukturerade uttrycksformer.
Personexempel: (För den 12:e i någon månad)
Robyn, Per Gessle, Ernst-Hugo Järegård, Evert Taube, Luciano Pavarotti, Frank Sinatra.

 

Du är intresserad av lite av varje och detta kan ju också göra att du inte riktigt vet vad du skall satsa på.

 

Du kan känna en viss bundenhet till familjen och kanske också de nära vännerna. Var försiktig med att ge en massa råd som folk inte har bett om!


Personer som är födda den 12 september: Jesse Owens (amerikansk friidrottare), Bengt Feldreich (svensk radio- och tv-journalist), Jan Bonnevier (svensk redaktör, programledare och tv-producent), Linda Gray (amerikansk skådespelerska), Anders Aukland (norsk längdskidåkare; vinnare av Vasaloppet 2004), Jennifer Hudson (amerikansk skådespelerska och sångerska).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards