Alla inlägg den 29 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 29 september 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (29) med månadens (9).

 

 Här kommer tvåan alltså från 38.

Du som är född den 29 september har massor av inspiration och det gäller att ta vara på den.
Din känslighet och din otålighet kan troligen utmana dig. När du är positiv finns ingen mer entusiastisk men allt har ju två sidor. Dina känslor är starka.
Du lever ofta i din egen känslovärld dit andra kanske inte når in. Ta vara på det du kan uppleva i ditt dagdrömmande, det ger ovärderlig kunskap i sig. Ditt kärleksfulla och varma hjärta engagerar sig djupt i omvärlden så snart du går ut ur din egen sfär.
Du söker djupt, ha tillit till att du har svaren i dig själv och dela med dig av din underbara kunskap och inspiration.
Personexempel: (För den 29:e i någon månad)
Oprah Winfrey, Michael Jackson, Rolf Lassgård, Emanuel Swedenborg, Silvio Berlusconi, Viveca Lindfors, Elisabet Höglund, Antoine de Saint-Exupéry.

 

Det är inte osannolikt att en del av er som är födda det här datumet får en plats i rampljuset, kanske inom t.ex musik, teater eller litteratur.

 

Var inte rädd för det okända inom dig och för att tala om vad du känner innerst inne.

 

Personer som är födda den 29 september: Rune Gnestadius (("Gnesta-Kalle"), svensk radio-, tv-producent, programledare, musiker (dragspel) och kapellmästare), Anita Ekberg (svensk tidigare fotomodell och skådespelerska), italiensk politiker, Jerry Lee Lewis (amerikansk artist, ”If I'm going to hell, I’m going there playing the piano”), Silvio Berlusconi (Italiens premiärminister 1994–1995, 2001–2006 och 2008–.), Wim Kok (nederländsk politiker, premiärminister i Nederländerna 1994–2002), Lotta Ramel (svensk skådespelerska).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 11 och 2.

Av Gudinnan Magicum - 29 september 2010 00:15

Dagens första kraftdjur är en APA.  Apan är ett av de heliga djuren i kinesisk astrologi, ett naturligt intelligent och nyfiket djur.  Jag skall ställa frågor och inte godta nej som svar.


Dagens första ängel är SU'IEL.


---


Dagens andra kraftdjur är en ÖKENRÄV.  Den lilla ökenräven har enorma öron för att märka fiender på långt håll.  Jag skall lyssna på vad folk runt mig menar snarare än säger, och vara öppen för nya allianser.


Dagens andra ängel är HORMUZ.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards