Alla inlägg den 21 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 21 september 2010 11:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (21) med månadens (9).

 

 Här kommer trean alltså från 30.

 

Du som är född den 21 september sätter stort värde på kunskap och utbildning du . Människor är också intressanta för dig, både på vänskapsnivå och för att det intresserar dig att försöka förstå hur vi är och fungerar.
Använd gärna din fantasi på ett skapande kreativt sätt där den kan ge dig förbättrade uttrycksmöjligheter.
Det är mycket möjligt att du har en bra röst. Inte nödvändigtvis för sång, men kanske kan den användas i yrkessituationer där den accentuerar det du säger eller får människor att lyssna på dig mer intresserat. Den kanske kunde vara ett bra arbetsredskap.
Personexempel: (För den 21:a i en månad)
Ernest Hemingway, Björn Ranelid, Kaj Pollak, Georg Rydeberg, Stephen King.

 

 ---Du kan nog se relationer som en utmaning men du måste lära dig att ge råd på ett konstruktivt sätt. 

 

Du har nog många intressen och kanske det finns en risk att du tar på dig för mycket ibland.  Kanske du har en tendens att tro att allt som DU säger är det rätta och du kan nog bli "lite väl pratig ibland".

 

Personer som är födda den 21 september: Mathias ("Mattis") Taube (svensk konstnär och skådespelare), Isa Quensel (svensk opera- och operettsångerska; sopran), skådespelare och regissör Larry Hagman (amerikansk skådepelare), Leonard Cohen (kanadensisk sångare, låtskrivare, musiker och författare), Stephen Kin (amerikansk författare, framförallt skräckromaner), Charles Clarke (brittisk politiker inom Labour Party), Ricki Lake (amerikansk programledare och tv-stjärna).

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.



Av Gudinnan Magicum - 21 september 2010 11:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards