Alla inlägg den 15 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 15 september 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (15) med månadens (9).

 

 Här kommer sexan alltså från 24.

 

Du som är född den 15 september kommer att ta ansvar och vilja skapa balans och harmoni i livet. Ditt intresse för människans liv och behov kan göra att du sysslar med något inom det området. Det är väldigt viktigt att du får göra saker på ditt eget sätt och kan växa ur sammanhang som är små till något större om du känner för det. Utveckling är nödvändig för dig och du bör vara öppen för nya idéer. Det kan kännas angeläget att kunna skapa eller bygga något du tror på. Det är möjligt att kroppsträning är ett intresse för dig. Du kan ha en stark vitalitet. Om du vill "sikta mot stjärnorna" ska du definitivt göra det.
Personexempel: (För den 15:e i någon månad)
Napoleon, Daniel Westling, Agatha Christie, Carl Bildt, Margareta Krook, Laila Bagge, Leonardo da Vinci.

 

Var positiv och optimistisk och tänk kreativt.

 

Du kommer nog att ha ett människointresse hela livet  och det kan finnas en viss bundenhet till familjen.

 

Personer som är födda den 15 september: Agatha Christie (brittisk författare av främst detektivromaner), Signe Anderson (amerikansk musiker, sångerska i Jefferson Airplane 1965-66), Stefan Böhm (svensk skådespelare, regissör och teaterledare), Elisabeth Tarras-Wahlberg (svensk hovmarskalk, hovets informationschef 1995-2004), Prins Henry av Wales.

Läs även andra inlägg där jag har skriviti om dagens tal är 6.

 

Av Gudinnan Magicum - 15 september 2010 09:30

Dagens andra kraftdjur är EN VIT ELEFANT.


Dagens andra ängel är HAMAYROD.

Av Gudinnan Magicum - 15 september 2010 09:00

Dagens första kraftdjur är en MULLVAD.  Den svarta mullvaden gräver ett nätverk av underjordiska tunnlar.  En tid då jag ger utan att få några direkta resultat.  Jag skall ha tålamod.  Mullvaden når alltid ytan.

 

---

 

Min andra ängel är ZAA'FIEL.  Vårregnets ängel, har en gloria av glittrande vattendroppar.  Han säger att jag, oavsett årstid, kommer att känna mig förnyad och vederkvickad idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards