Alla inlägg den 18 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 18 september 2010 10:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (18) med månadens (9).

 

 Här kommer nian alltså från 27.

 

För dig som är född den 18 september är det sannolikt att det redan från början kommer att förväntas eller krävas en hel del av dig i livet. Du har stora inre resurser att ta av. Så småningom kommer du också att kräva mycket av dig själv. Det allra viktigaste är kanske att du inte kräver för mycket och försöker testa de yttersta gränserna. Du gillar variation och kommer antagligen att leva ett mycket aktivt och rörligt liv.
Intellektet styr dig till viss del men du kommer inte att kunna bortse från ditt starka känsloliv. Det finns en dramatisk ton i dig som nog kommer till uttryck vilken väg du än väljer i ditt liv. Människor är antagligen en synlig målgrupp i ditt yrke vare sig du vill undervisa eller nå ut på något annat sätt.
Personexempel: (För den 18:e i en månad)
Edgar Cayce, Paul McCartney, Nelson Mandela, Greta Garbo, Steven Spielberg, Roman Polanski, Peter Swartling.

 

Det kan dyka upp situationer och sammanhang där du måste tänka själv och kunna fatta egna beslut utan att fråga andra så mycket.

 

Kanske det finns andliga intressen och du bör hitta en fin balans mellan att samarbeta med andra och att göra saker på egen hand.

 

Personer som är födda den 18 september: Kristian VIII, Greta Garbo ((egentligen Greta Gustafsson), svensk filmskådespelerska), Inger Juel (svensk skådespelerska och sångerska), Elizabeth Spriggs (brittisk skådespelerska),  Kerstin Bäck (svensk kommunpolitiker, ståupp-komiker, föreläsare och författare), Måns Nathanaelson (svensk skådespelerare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Av Gudinnan Magicum - 18 september 2010 10:00

Dagens första kraftdjur är en PUMA.


--- Dagens första ängel är HAYYEL.

 

 

---  Dagens andra kraftdjur är en LEMUR.

 

 

Dagens andra ängel är DAMABIAH.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards