Alla inlägg den 8 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 8 september 2010 10:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (8) med månadens (9).

 

 Här kommer åttan alltså från 17.

 

Du som är född den 8 september  vill ta livet i egna händer och satsa på det du själv tror på. Det är sällan det småskaliga som intresserar dig utan du tänker mer i de stora formerna vare sig du ger mycket eller tjänar mycket. Den materiella världen är och ska vara viktig för dig och du är oftast stolt över det du har och förverkligar. En filosofisk sida finns som gör att du har mycket funderingar och kanske kan du känna av en slags inre ensamhet. Du kan missförstås av den som inte ser din känslointensitet, ditt goda hjärta och din individualism. Ärlighet och respekt är troligen mycket viktiga värderingar i ditt liv och du kan vara mycket generös.
Du kan både ha visioner och idéer du vill förverkliga och en inneboende kreativitet som gör att du klarar av det. Om du har tolerans och använder ditt goda omdöme, kan ditt liv utveckla sig mycket bra.
Personexempel: (För den 8:e i någon månad)
Elvis Presley, James Dean, Niclas Wahlgren, Mikael Nyqvist, Cornelis Vreesvijk, Marianne Fredriksson, Sighsten Herrgård.

 

Kanske har du andliga intressen också.

 

Du måste lära dig att stå på egna ben och kunna fatta egna beslut.

 

Personer som är födda den 8 september: Antonín Dvořák (tjeckisk kompositör), Peter Sellers (brittisk skådespelare och komiker), Hasse Aro (svensk TV-producent och programledare), Anders Lundin (svensk TV-programledare, komiker och textförfattare), Lars-Åke Wilhelmsson; artistnamn Babsan, Carola Häggkvist (svensk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 8 september 2010 09:45

 Dagems första kraftdjur är en ELDDRAKE.  Elddraken sveder jorden när hon passerar och helande blommor växer i hennes fotspår.  Jag skall säga vad jag tycker och prägla varje ny dag med mitt eget unika märke.


--- Minst en gång tidigare har jag dragit det här kortet.


Dagens första ängel är POEIL


---


Dagens andra kraftdjur är en TRANA.  Tranan är helig i Japan, en symbol för hälsa och långt liv och lever enligt myten i tusen år.  Han säger att min hälsa blir god så jag skall inte oroa mig.


-- Min andra ängel för idag är SAFRIEL.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards