Alla inlägg den 6 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 6 september 2010 10:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (6) med månadens (9).

 

 Här kommer sexan alltså från 15.

 

Du som är född den 6 september kommer relationer att vara mycket viktiga livet igenom för dig (det betyder inte nödvändigtvis att de alltid är enkla). Vänskap, partnerskap och alla typer av ansvarsrelationer har stor betydelse för, och påverkan på, ditt liv. Du känner starkt och djupt och kan betyda mycket för många. Här finns ett behov att kunna vara till hjälp för andra på ett eller annat sätt. Du har mycket svårt för orättvisor men ogillar egentligen alla slags oharmoniska situationer där det är någon konflikt människor emellan. Det bästa du kan göra är att försöka hjälpa till att skapa den harmoni du söker utan att för den skull lägga dig i eller försöka styra andra människors liv för mycket.
Du har höga ideal. Om du kämpar för något du tycker är rätt kommer du att göra det med stor kraft och din envishet kan komma till uttryck.
Ditt hem kan vara en mycket viktig bas för dig. Det är också viktigt att du där kan få uttrycka och uppleva ditt behov av skönhet och harmoni. Kanske finns även någon artistisk eller kreativ sida hos dig. Färg och form kan ha stor betydelse för ditt liv. Om du har en vital kropp är det mycket möjligt att din röst är harmonisk och klangfull. Många i "6-dagsackordet" kan ha möjlighet att använda sin röst för att uttrycka sig på ett alldeles särskilt sätt.
Kropp och själ är områden som kan kännas viktiga. Hälsa, mat, motion, kropps- och skönhetsvård ligger alla under denna dags energi.
Du kommer att sträva efter att öka skönheten och harmonin i världen, vare sig det sker på ut- eller insidan men du kommer att göra det på ditt alldeles egna sätt i enlighet med dina starka känslor och åsikter.
Personexempel: (För den 6:e i en månad)
Sigmund Freud, George W. Bush, Dalai Lama, Tony Blair, Britt Ekland, Alice Timander.

 

Det är viktigt för dig att vara positiv och optimistisk och att sprida dina talanger vilka de än är.  Tänk kreativt!


Personer som är födda den 6 september: Lillemor Dahlqvist (svensk skådespelerska och sångerska), José Sócrates (portgugisk politiker; landets premiärminister sedan 2005), Louise Hoffsten, Leila K. (Svensk sångerska och musiker).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.

Av Gudinnan Magicum - 6 september 2010 10:00

 Dagens första kraftdjur är en rödhake.


Dagens första ängel är Azkariel som är Förkunnandets ängel med silvertrumpet och skriftrulle.  Han förebådar länge väntade goda nyheter i mitt liv med familjelycka och festligheter.


--- Jag har fått det här kortet tidigare, i alla fall ett par gånger.


Mitt andra kraftdjur för idag är en vit elefant.



Min andra ängel är Sachluph.  Han är Blommornas och Örternas ängel med vingar som består av tusentals blomblad. Han säger att blommor kommer att skänka mig healing och glädje idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards