Alla inlägg den 4 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 4 september 2010 10:00

Dagens första kraftdjur är en myra.  Myran är helgad åt den kinesiska guden Wang Ta-hsien och symboliserar hårt arbete.  Det jag gör nu belönas längre fram, men jag skall förmåga andra att hjälpa till mer.


Dagens första ängel är Gabriel.


Mitt andra kraftdjur för idag är en mus.


Min andra ängel för idag är Jeremiel.



Av Gudinnan Magicum - 4 september 2010 09:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (4) med månadens (9).

 

 Här kommer fyran alltså från 13.

 

Du som är född den 4 september  är troligen en praktisk person som som inte har svårt att arbeta hårt och rätt ofta kommer att göra det. Din uthållighet och förmåga till självdisciplin skulle nog många önska att de hade. Det är möjligt att du driver dig väl hårt och på grund av din lojalitet och ditt ansvarstagande hamnar du lätt i situationer med stora krav. Det finns troligen alldeles för många måsten i ditt liv. Se till att det också finns utrymme för kravlös fritid. Du behöver verkligen koppla av och bara ha trevligt ibland. Kanske göra något kreativt.
Du har ett djupt känsloliv men oftast svårt att visa dina känslor. Tillåt dig att vara mer demonstrativ på det planet, du kommer inte att förlora på det. Försök även att ta emot känslor och uppskattning så att du verkligen känner att de når in i ditt väsen.
Att tillbringa tid i naturen kan vara värdefullt och mycket tillfredsställande för dig. Stillhet, kontemplation och öppenhet för ditt inre kan också öka och stärka din kraft och hjälpa dig sätta gränser för vad du vill ha och behöver på det personliga planet. Du har så lätt att stötta och hjälpa andra, både på arbetet och bland nära och kära men det krävs mycket för att du ska satsa på dig själv.
Personexempel: (För den 4:e i en månad)
Barack Obama, Fredrik Reinfeldt, Izabella Scorupco, Peter Jöback

 

Du måste anpassa dig till förändringar och kunna vara flexibel.  Det är också viktigt för dig att kunna bygga något från grunden.

 

Personer som är födda den 4 september: Jan "Janne" Halldoff (svensk regissör och manusförfattare), Stefan Ljungqvist (svensk skådespelare och operasångare), Marita Ulvskog (svensk politiker och journalist, kulturminister 1996–2004, socialdemokratisk partisekreterare 2004–2009), Tomas Sandström (ishockeyspelare, VM-guld och kopia av Svenska Dagbladets guldmedalj 1987), Lucie Silvas (engelsk singer-songwriter).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 4.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards