Alla inlägg den 19 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 19 september 2010 11:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (19) med månadens (9).

 

 Här kommer ettan alltså från 28.

 

För dig som är född den 19 september är förändring och omväxling av stor betydelse , tycker inte om konventioner och söker ständig utveckling. Ditt känsloliv är nog ganska rörligt, och kommer antagligen att påverka ditt liv i rätt hög grad.
Troligen lär du dig mycket genom nödvändig anpassning i livet och genom din förståelse för andra. Du tar allvarligt på ansvarstagande och kan ställa upp för andra.
Du kan säkert vara mycket uppfinningsrik och påhittig. Det är viktigt att du får ta itu med det du vill och göra det på ditt eget sätt. Utnyttja din personlighet, det är inte troligt att du försvinner i mängden.
Personexempel: (För den 19:e i en månad)
Janis Joplin, Lena Philipsson, Dolly Parton, Ola Salo, Robert Aschberg, Bill Clinton.

 

--- Du måste hitta försöka hitta en balans mellan känslor och logik./

Du kan ha ett ekonomiskt intresse men är inte nödvändigtvis snål.  Men det är viktigt för dig att ha ekonomiskt trygghet./  Tänk också på att alla inte behöver vara som DU!



Personer som är födda den 19 september: Marianne Schüler (svensk dansare och skådespelerska), Kåre Santesson (svensk skådespelare, producent och regissör), Ingrid Jonker (sydafrikansk författare), Anders Björck, Ann Zacharias (svensk skådespelerska och regissör), Sara Kadefors (svensk författare, journalist och programledare), Sunita Lyn "Suni" Williams (tidigare Pandya), född (en amerikansk astronaut).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.

Av Gudinnan Magicum - 19 september 2010 10:45

Jag har dragit ett kort ur Cosmic Tarot och fått Prinsessa i Pentagram.


Kortet föreställer en stark ung kvinna i ett vackert landskap och med blommor i håret.


Tolkning:  Ung, stark, löftesrik, översändande, älskar det materiella och är bortskämd.


Kortet kan absolut symbolisera mig själv på ett eller annat sätt men också någon i en min omgivning som kan tillföra något men som kan få en "omvälvande förändring" i sitt liv.  En nystart som är viktig för utvecklingen.  Men.. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA!!

 

 

  

 

 

 


Av Gudinnan Magicum - 19 september 2010 10:15

Dagens första kraftdjur är en TUPP.


--- Min andra ängel för idag är SU'IEL.


---


Dagens andra kraftdjur är en ORM.  Ormnen, ikon för ST Brigit på Irland och den keltiska gudinnnan Brighid, säger att liksom ormen ömsar sitt skinn på våren, kan jag lämna gamla sorger bakom mig.


---  Dagens andra ängel är YEHUDIAH - Ängeln för att övervinna sorg.  Han har pärlgrå vingar och säger att han ska lindra min smärta över något eller någon som har försvunnit ur mitt liv.


---Alldeles nyligen har jag också förstått att en f.d arbetskamrat har gått bort och vi hade också kontakt i cirka tio år.  Sedan flyttade jag och vi har inte haft kontakt på rätt många år men jag har ofta tänkt på henne och skickat en hälsning ibland.  Kommer aldrig att glömma henne. Hennes yngste är född på samma datum som jag.  Jag kommer troligen att skriva till någon nära anhörig, kanske just den här sonen.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards