Alla inlägg den 5 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 5 september 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (5) med månadens (9).

 

 Här kommer femman alltså från 14.

 

Du som är född den 5 september har stort behov av variation och frihet i ditt liv, kan vara både nyfiken och rastlös. bra om du har möjlighet till omväxling och kanske vidareutveckling av det du gör, annars kan du känna dig låst eller frustrerad och varken du eller omgivningen gillar den situationen. Du kan ha många "bollar i luften" och om ditt arbete inte ger dig tillräcklig stimulans kommer du i högre grad att söka den på fritiden. Kan vara mycket entusiastisk och ha stark utstrålning. Troligen har du både stark mental och fysisk energi. Det är viktigt att du utnyttjar den fysiska genom att hålla dig i rörelse mycket. Både kropp och själ mår bra av det.
Resor kan komma att vara en givande del av ditt liv både på grund av ditt människointresse och intresset för kommunikation i största allmänhet. Kommunikationsbehovet kan göra att du hamnar i yrken där du får sälja, saker eller idéer, eller kanske undervisa.
Personexempel: (För den 5:e i en månad).
Rosa Luxenburg, William Burroughs, Marie Louise Ekman, Tony Irving, Helena Bergström, Freddie Mercury, Lotta Engberg.

 

Du får nog tidigt i livet vara med om en del förändringar som du måste anpassa dig till.  Du får säkert lära dig att bygga något från grunden.

 

Personer som är födda den 5 september: Bojan Westin (svensk skådespelerska; mor till skådespelerskan Suzanne Reuter), Anders Forsslund (svensk sångare och musiker), Michael Keaton (amerikansk skådespelare), Amanda Ooms (svensk skådespelerska och författare),  Frédéric Lenormand (fransk författare), Karin Bjurström (svensk skådespelare och sångerska),

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.

Av Gudinnan Magicum - 5 september 2010 08:45

Dagens första kraftdjur är en stork.


Dagens första ängel är Sabriel - Ärkeängeln för att övervinna utmaningar och han kallas för den strålande. Han hjälper mig att besegra ovanor, missbruk eller skuldproblem.


"Ovanor" har vi säkert alla, missbrukar i ordets rätta bemärkelse gör jag ju inte och ligger inte heller ute med skulder, inte så att det inte är något jag skulle klara av.  Räkningar kommer ingen undan.



Dagens andra kraftdjur är en häger.  Hägern, symbol för den forntida egyptiska Benufågeln som satt på den landmassa som skapades först, säger att det nu är rätt tid att planera resor eller en flytt.


Dagens andra ängel är Sabriel.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards