Alla inlägg den 10 september 2010

Av Gudinnan Magicum - 10 september 2010 10:30

Dagens första kraftdjur är en PARADISFÅGEL.



Dagens första ängel är HAMAYROD.


---



Mitt andra kraftdjur för idag är en KALKON.  Kalkonen, känd som mayaindianernas juvelfågel, var en offergåva till gudarna.  Jag skall bjuda in gamla och nya vänner på en spontan fest eller resa.


---


Min andra ängel för idag är HAAIAH - Fredens och diplomatins ängel som bär en sidengrå skrud.  Han utlovar att familjesammankonster blir harmoniska och att eventuella spänningar minskar.



Av Gudinnan Magicum - 10 september 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (10) med månadens (9).

 

 Här kommer ettan alltså från 19.

 

Du som är född den 10 september är mycket vital, verkar tycka om utmaningar och kan klara av mycket. Många kommer också att kunna vara beroende av dig på något sätt. Själv ogillar du antagligen i högsta grad att vara beroende eller styrd av någon annan.
Det är möjligt att du kan känna dig ensam, även om ensamhet kan vara en positiv faktor i ditt liv, och ha svårt att veta var du själv ibland ska kunna få uppbackning och bli förstådd. Det är mycket du vill och kanske få du möter som har den kapacitet du söker.
Du har kreativ talang, utforska hur du kan använda den. Din impulsivitet kan vara en utmaning som du får jobba med. Försök att medvetet gå din egen utvecklingsväg och ha tillit till din kraft.
Personexempel: (För den 10:e i någon månad)
Mark Levengood, Laleh Pourkarim, Richard Burton, Nikola Tesla, William Booth, Max von Sydow.

 

Du har nog starka åsikter och känslor och kanske inte alltid är så lätt att övertyga om du anser dig ha rätt.


Du kan ha en känsla för det ekonomiska men är inte nödvändigtvis snål. Tänk också på att alla inte behöver vara som du!


Personer som är födda den 10 september: Robert Wise (amerikansk prisbelönt filmregissör och producent), Hasse Ekman (svensk regissör, manusförfattare och skådespelare),), Hans Olof Wickman, mer känd som Putte Wickman (svensk musiker),  Busk Margit Jonsson (svensk operasångerska; sopran), Gunpei Yokoi (japansk spelskapare), Lloyd "Ted" Poe (amerikansk repulikansk politiker), Anna Book (svensk sångerska), Linus Wahlgren (svensk skådespelare och musikalartist).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards