Alla inlägg den 10 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 10 april 2010 15:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 10 april 2010 15:24

...är symbolen som Oraklet svarar med idag.


Enligt SIBYLLAN visar Jupiterfingret (pekfingret) att jag behöver dämpa det hela.


Det är väl lite som jag själv tänker, att jag måste ta en sak i taget. Det får inte bli för mycket av något just nu, när jag har klarat av en etapp blir det en ny etapp, ytterligare ett steg att ta för mig.

Av Gudinnan Magicum - 10 april 2010 10:20

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 10 med månadens (4).


Här kommer ju femman från 14.


Du som är född den 10 april kan vara mycket effektiv men kan nog också ge ett lite "rastlöst" intryck.  Du brukar kunna ha mycket på gång samtidigt och gillar att kommunicera.


Det är viktigt för dig att tänka optimististisk och att sprida ut dina talanger. Men se upp så att du inte splittrar dig för mycket.


Du anses nog som gästvänlig men knappast huslig.


Ditt liv kommer att genomgå många förändringar och du trivs inte när det blir för monotont.


Du vill helst göra saker på ett sätt som passar dig och det är av stor betydelse för dig att föra fram dina idéer på ett konstruktivt sätt.


Resor tillhör säkert intressena och kanske du åtminstone tidvis bor utomlands, kanske för ditt jobb.


Den 10 april sägs vara den vanligaste dagen att födas på!


Personer födda den 10 april: Max von Sydow (svensk skådespelare), Cilla Ingvar (svensk revyartist), Catrin Westerlund (svensk skådespelerska), Lena Maria Gårdenäs (svensk sångerska), Mikael Wiehe (svensk musiker, sångare och låtskrivare), Malin Baryard (svensk hoppryttare), Ariane av Nederländerna (nederländsk prinsessa).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards