Alla inlägg den 14 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:28

...att om jag har problem är jag på väg att bli rik. Jag tolkar inte detta som att jag kommer att "överhopas av problem" utan att jag kommer att "belönas" på något sätt ganska snart. Jag väljer förstås att se den positiva vägen,


...och Livet har vi gemensamt. Detta tolkar jag som att det blir en mer social tillvaro för mig snart, en tillvaro där jag "umgås" än mer.



     





Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:13

...blev det kort ur Stora Arkann som kom upp när jag drog ett spontant ur Cosmic Tarot.

 

"Det här kortet visar på egen vilja, att man vill gå sin egen väg, styra sin vagn dit man vill ha sig själv och samtidigt att andra ska se vad man gör, dels för att inge respekt men också för att stärka självkänslan och visa vad man kan. Man har ett mål i sikte och dit ska man, man styr rakt fram och ser inte åt sidan, kan även missa kunskap på vägen då man utav en rädsla inte tar till sig nya saker för då tror man att man har visat att man inte klarar av det man föresatt sig. Kortet kan även visa på korta resor, och då helst flera på en gång, när man väl har kommit igång.

 
Kombinerar spirituella, intellektuella, känslomässiga och fysiska energier för att rida segrande genom livet. Självförtroende som kommer av familjen och omgivningens stöd. Rusar oförskräckt iväg och skapar sig sin egen väg.
 
Nyckelord:
Ny början, förändring till det bättre, introspektion, meditation, den andliga vägen.
Vad kortet antyder:
Den förestående förändringen lovar att leda till en positiv fas i ditt liv. Gör dig beredd, få ordning på dina förehavanden och utforska möjligheterna. Du kommer att lämna mycket bakom dig.
Vad kortet frågar:
Vilket område i ditt liv kommer att förändras? Är du redo att ta avsked av det gamla och välkomna det nya?
Vad kortet råder:
Sök dig till eller skapa dig en kärleksfull, trygg omgivning. Där kan du planera förändringen eller resan. Även din kropp behöver uppmärksamhet och aktivitet nu.

Affirmation:
Jag ordnar mitt liv och förbereder den nya början.

 

  

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:05

...Ängeln som uppenbarade sig för Moses i den brinnande busken. Han skrudar sig i orange och guld och säger att jag mycket snart får de svar jag behöver.

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 17:50

  

Mitt problem är 21, berg, vilket innebär att det finns ett hinder som måste övervinnas. Kortet kan också visa på en kraftfull fiende.

 

Det förflutna är 22, stigar, vilket innebär att det finns flera utvägar och att jag måste välja.

 

Framtiden är 20, park, vilket innebär en öppen plats, en konsert, ett sjukhus eller ett torg. Ja, någonstans där det finns många människor. Det kan ju vara så att jag kommer att träffa någon i ett sådant sammanhang.



  









Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 17:42

...råder mig att ge ett förslag och se vad som händer.


Det känns som att det snart kan "dyka upp en möjlighet" så att jag då kan komma med ett förslag till en viss person som jag vill ha kontakt med. Kanske någon sorts "Kompromiss" helt enkelt.

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 10:33

...En jordängel som skyddar mot jordbävningar och naturkatastrofer.  Han beskyddar mig mot olyckor och skyddar mitt hem från inkräktare.

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 10:09

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 14 med månadens (4).


Här kommer ju nian från 18.


Du som är född den 14 april vill nog gärna ha utmaningar av olika slag för att trivas riktigt bra. 


Du kan vara mycket föränderlig, något ombytlig och det ska helst hända något hela tiden. Du gillar kommunikation av diverse slag och resor hör säkert till intressena.


Tillsammans med dig behöver man knappast ha tråkigt men du kanske måste vara lite mer lyhörd för andras behov ibland.  Du kan ha lite väl stora krav och förväntningar emellanåt, både på dig själv och andra. Tona ned din egen betydelse lite och var inte alltför "pedantisk".


Se också till att avsluta det du en gång har påbörjat innan du börjar på något nytt projekt.  Du trivs visserligen med att ha "många järn i elden" men du måste få viss "egentid" också. Det mår både du och andra nog bäst av i långa loppet.


Det kan nog vara så att du ibland tycker att du får ge mer än du får, men detta ska du se som ett led i din utveckling. Det är möjligt att du får användning av dina känslor på olika sätt i din yrkesutövning också. För känslig ÄR du, men kanske inte alltid vill "erkänna" det.


Personer födda den 14 april: Jan-Erik "Janne" Lundqvist (svensk tennisspelare), Julie Christie (brittisk skådespelerska), Björn Rosengren, Anna Dunér (svensk författare och skribent), Marie Robertson (svensk skådespelerska).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards