Alla inlägg den 11 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 11 april 2010 11:50

HJÄRTER DAM manar mig att lyssna till mitt hjärta istället för vad andra säger.


Det känns onekligen mycket betryggande och jag minns att jag, under en långresa för nästan 9 1/2 år sedan sa till en brevvän att jag skulle lyssna till mitt hjärta.  Kanske det var vid den tidpunkten också, ev. något senare som jag köpte "Lyssna till ditt hjärta" med Friends. Men det är inte alls osannolikt att jag sa detta innan jag köpte CD:n då jag ofta på något sätt har varit lite "före min tid" i mina tankar.


Igår kväll kände jag spontant för att dra ett kort ur tarotkortleken Cosmic Tarot och fick upp De älskande.



  



Av Gudinnan Magicum - 11 april 2010 11:46

Kvällens och de himmelska körernas ängel med en indigofärgad gloria och vingar.  Han skänker frid till mitt hem när skymningen faller.

Av Gudinnan Magicum - 11 april 2010 10:12

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 11 med månadens (4).


Här kommer alltså sexan från 15.


Du som är född den 11 april är säkert mycket energisk och har en hel del att stå i.  Hem och familj är nog viktiga för dig och ditt människointresse kan gå som "en röd tröd" genom hela ditt liv.


Du kan lätt ändra inriktning när det gäller intressen men också i något mer känslomässigt och kan vara mycket impulsiv.


Det är mycket troligt att du någon gång i livet kommer att hamna i rampljuset i något sammanhang.


Intressera dig gärna för vad andra människor känner men utan att ge upp dig själv. Se också till så att dina egna känslor inte utmanar dig. Det är meningen att du skall använda dig av dem på ett positivt sätt, kanske i din yrkesutövning.


Personer födda den 11 april: Curry Melin (svensk meteorolog), Åsa-Lena Hjelm (svensk skådespelerska), Lena Andersson (svensk sångerska, bl.a "Är det konstigt att man längtar bort nån gång och Säg det med en sång), Lisa Stansfield (brittisk musiker),  Sara Löfgren (svensk sångerska och dokusåpadeltagare).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal 6.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards