Alla inlägg den 12 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 12 april 2010 19:15

    Det här kortet får jag i kväll när jag spontant tar ett ur Jolanda den tredjes tarot.


Översteprästinnan symboliseras av natten, av livmodern, av brösten. Av skötet och av det inre ögats visdom.  Hon representerar drömmedvetandet och kvinnliga latenta psykiska förmågor.  "Språket från drömmedvetandet är det djupaste sättet att tänka - tankar i den högra hjärnhalvan aktiverade av den vänstra handen - det är ett sätt att kommunicera som kulturen i väst har hånat, til sin egen stora sorg och nackdel."


Nyckelord: Intuition, oberoende, frihet, kontakt med det "högre jaget"

Astrologiskt tecken: Kräftan

Planet: Månen

Färg: Midnattsblå och silver



Det finns nu en kunskap inom mig som vill komma upp till ytan. Det är viktigt att jag håller mig öppen och "lyssnar inåt" så får jag till slut bekräftat det jag egentligen redan vet.




Av Gudinnan Magicum - 12 april 2010 18:55

...att jag har fått upp ESS I BÄGARE: Låt någon annan ta initiativet.


Detta tolkar jag som att jag inte skall "anstränga mig för mycket" att lösa en viss situation utan att jag helt enkelt skall "vänta in" och det löser sig till slut.

Av Gudinnan Magicum - 12 april 2010 18:47

...Ängeln som har en karta över universum och tryggar resor med flyg, båt eller bil. Han skyddar mig mot rädsla, skada eller olycka när jag reser.


Jag älskar ju att resa och hoppas kunna göra fina resor snart igen, både inom Sverige och utomlands. Men det närmaste blir antagligen en tågresa och hoppas att jag får beskydd även då!

Av Gudinnan Magicum - 12 april 2010 13:27

...Generositetens ängel med en skrud som böljar likt vatten. Hon säger att jag ger så mycket att jag även måste låta andra ge tillbaka till mig.


Det finns absolut någon eller några få som ger mycket till mig just nu men jag kanske helt enkelt måste "ta ett steg tillbaka" när det gäller flertalet för att jag skall kunna ge mer framöver.

Av Gudinnan Magicum - 12 april 2010 13:14

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 12 med månadens (4).


Här kommer ju sjuan från 16.


Din känslighet, din verbala förmåga och ditt bristande tålamod är "kännetecken" hos dig. Att du är känslig är du medveten om men kanske inte visar det så ofta eller gärna. Du vill nog gärna att folk ska få "ett mer intellektuellt intryck" av dig. Du måste tänka på att även andra kan vara känsliga och ta mer hänsyn.


Du är social men föredrar nog mer gruppsammanhang där du "försvinner" lite och i din yrkesutövning. Du vill gärna gå din egen väg men har oftast inte några svårigheter att samarbeta.


Personer födda den 12 april: Olof Buckard (svensk satiriker och imitatör), Edward "Ed" O'Neill, Jr (amerikansk skådespelare), Anna-Lena Brundin (svensk författare, komiker, sångerska), Rigmor Gustafsson (svensk jazzsångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards