Alla inlägg den 20 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 20 april 2010 19:51

...som Annika Langlé har gjort, köpte jag för flera år sedan. Idag när jag klev upp på min vind i ett ärende såg jag dem igen. Nu har jag fått det här budskapet:



  


Om Turmalin på Wikipedia.

Av Gudinnan Magicum - 20 april 2010 19:32

Översteprästen tillhör Stora Arkanan i Tarot och "motsvarar" Oxen inom Astrologin.


Det här kortet visar på kunskap, helhet över livet och allt annat som finns, här kan man se djupt och i större sammanhan alltifrån den minsta detalj till det stora hela. Mycket kunskap och erfarenheter som används och som hjälper andra att hitta sin helhet. Det här visar mest på kunskap, men även andlig sådan, man har med sig helheten inte bara från den här världen. 

En andlig ledare eller lärare. Förbindelse med det oändliga, heliga, universum eller det gudomliga. Budskap av orationellt ursprung. Insikter man fått av livserfarenhet, självaccepterande och mognad. Ritualer och ceremonier, andra former av dyrkan, religiösa / andliga aktiviteter och läror. Utdelande av välsignelse, förlåtelse eller syndaförlåtelse från en andlig ledare

 

Du kan ibland också fastna i gamla mönster och traditioner.

 

Din planet är Venus och färgen är indigoblå.

 

Kortet är hämtat från Tarot of the Trance.

 

  

Av Gudinnan Magicum - 20 april 2010 11:24

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 20 med månadens (4).


Här kommer alltså sexan från 24.


Du som är född den 20 april är nog i grunden rätt känslig men har också förmågan att kunna se saker och ting från två håll. 


Du är nog hemkär och vill ha en viss ordning i ditt liv för att må bra. Konst, musik och litteratur kan nog höra till dina intressen.


Du kan mycket väl arbeta inom områden som har med kunskap och lärdom att göra.


Du kanske inte har så lätt för att svara rak på sak så det är av den anledning lätt att missförstå dig.  Du kanske inte riktigt får fram det du innerst inne vill ha sagt. Du kan ha ett sinne för detaljer.



Du gillar att samarbeta med andra människor och det är oftast mer än ett behov hos dig. Du kan behöva uppbackning ibland också. Rytm bör också vara ett viktigt begrepp för dig. Se till så att du inte har för mycket sysslor samtidigt och försökt att ta det lugnt ibland också.  Stressa inte!


Rytm bör vara viktigt för dig och dina känslor måste också få komma ut på ett kreativt sätt. Se till så att känslorna inte utmanar dig, se dem istället som en resurs.


Personer födda den 20 april: John Elfström (svensk skådespelare), Adolf Hitler, Björn Skifs, Lena Frisk (svensk ståuppkomiker), Jessica Lange (amerikansk skådespelare), Birgitta Andersson (svensk skådespelerska), Gro Harlem Brundtland, Beatrice Ask, Måns Herngren (svensk skådespelare och regissör), Erik Segerstedt.


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards