Alla inlägg den 21 april 2010

Av Gudinnan Magicum - 21 april 2010 20:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 21 april 2010 11:47

Från det vi föds som "magiska själar" händer mycket på vägen. Vi är som barn ofta så omedelbara och har ett rikt fantasiliv. Men som vuxen kan vi faktiskt "leva om" detta och återigen kunna upptäcka hur mycket fantastisk kraft det finns i var och en av oss. Vi kan "frigöra" mycket och om vi lär oss att lita mer till vårt inre ljus, vår inre kraft kan vi vinna så mycket.  Vi kan bli "som barn på nytt" och har vi bara barnasinnet kvar kan vi få så mycket och orka ge mer av oss själva också. Jag är själv inne i en mer kreativ period men det är viktigt att inte låta oss begränsas. Vi måste ha kontakt med människor som inte tar energi och då kan vi åstadkomma så mycket mer själva också.

Av Gudinnan Magicum - 21 april 2010 10:54

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 21 med månadens (4).


Här kommer alltså sjuan från 25.


Du som är född den 21 april sätter nog stort värde på att lära dig olika saker. Du är av naturen "nyfiken" och vill hela tiden lära dig något nytt. Du kan nog också inspirera andra genom din oftast rika fantasi. Det är viktigt för dig att uttrycka dig och du kan nog jobba som föreläsare eller lärare. Om du får tid över kan du nog säkert skriva något själv också. Du får se upp så att du inte har "för många järn i elden".


Du har antagligen en analytisk förmåga och kanske inte alltid visar vad du känner innerst inne. Det kan vara lätt att missförstå dig av den anledningen. Du skulle vinna mer av att öppna dig mer för omvärlden. Att vara oberoende och gå din egen väg är också viktigt för dig. Du har ett stort behov av frihet.


Personer födda den 21 april: Anthony Quinn (amerikans-mexikansk skådespelare), Elizabeth II (brittisk regerande drottning sedan 1952), Tomas Bolme (svensk skådespelare), Iggy Pop (musiker och sångare), Klas "Klasse" Möllberg (svensk artist, sångare och skådespelare), Ludmila Engquist, Petra Hultgren (skådespelerska, Fröken Sverige 1995).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards