Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 6 juli 2010 11:49

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  6 med månadens (7).


Här kommer fyran från 13.






För dig som är född den 6 juli är nog emmet och de närmaste är mycket viktiga. Du är beredd att söka kärleken med stort K tills du hittar din livskamrat som du tycker passar dig.. Du behöver människor omkring dig för att känna dig trygg och uppskattad. Här finns ofta någon form av artistisk talang, men inte säkert att du har den framåtanda som krävs. Ett inre skönhetsideal gör att du ofta ser det vackra där andra inte ser det. Du har också ett slags socialt ansvar som kan ta sig utryck på olika sätt, både i stort och smått.


Du är praktiskt lagd och vill att allt skall vara välordnat. Du planerar nog mycket och kan vara lite allvarsam men det behöver verkligen inte alls betyda att du saknar humor. Lär man bara känna dig kan man upptäcka att det finns något roande även hos dig. Du är ärlig och säger oftast rakt ut vad de tänker och tycker. Om du själv är oärlig "genomskådar" andra dig.


Du kan nog ha en del bestämda åsikter om hur saker ska vara.


Om något går sönder är det nog dig man söker då.


Det är viktigt för dig att kunna tänka självständigt men utan att bli trotsig och för envis. Du måste ta ansvar för dina handlingar.


Personer som är födda den 6 juli:  Nancy Reagan (Nancy Davis), amerikansk hustru till Ronald Reagan, First Lady, Janet Leigh (amerikansk skådespelerska), Ulf Schenkmanis (svensk programledare i radio och TV samt författare), Dalai Lama (nuvarande), Stellan Olsson (svensk regissör och manusförfattare), Ulf Schenkmanis (svensk radio- och tv-programledare), Sylvester Stallone (amerikansk skådespelare, manusförfattare, regissör och filmproducent).



Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 4.

Av Gudinnan Magicum - 6 juli 2010 11:35

...är det kort från Vildmarkens språk som jag har dragit idag. Vågar jag så vinner jag. Det är dags att förändra tillvaron till det bättre. Optimism i alla lägen är ett bra utgångsläge.

Av Gudinnan Magicum - 6 juli 2010 11:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards