Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 23 juli 2010 13:45

...motsvaras av Styrkan i tarokortet.  Här kan finnas mycket mod och framåtanda, men se upp så att det inte går till överdrift så att du blir dumdristig istället. Du vill nog gärna gå din egen väg och här kan finnas mer företagsamhet än inom andra tecken. Kanske du också "vänder kappan efter vinden" om det som erbjuds inte riktigt passar dig. 


Du gillar nog att läsa och ta reda på saker, men också att koppla av.  Resor kan intressera dig då det finns något av en "äventyrare" inom dig.  Det är viktigt att din eventuella partner är på ungefär samma "våglängd" som du.


   (Kortet är hämtat från Gay Tarot. Det är ju en tiger och inte ett lejon här men det finns ju kraft även i detta vackra kattdjur!).

Av Gudinnan Magicum - 23 juli 2010 11:54

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (23) med månadens (7).


Här kommer trean från 30.


För dig som är född den 23 juli har många olika inriktningar i ditt liv, både vad gäller intressen och ditt yrkesverksamma liv. Det går knappast att placera in dig i något "fack". Du har oftast lätt för att sätta dig in i andra människors situation men kan också "vända kappan efter vinden". Du bör dock arbeta med och för människor på ett eller annat sätt.


Du kan ibland kanske tycka att ditt sätt att tänka är det enda rätta, så det är viktigt att du kan lära dig att kompromissa.


Du skall sprida dina talanger, vilka de än är men splittra dig inte.


Samarbete och rytm kan vara viktiga utmaningar för dig och låt dig inte utmanas av dina känslor utan se dem som en resurs istället.


Personer som är födda den 23 juli: Jan Troell (svensk regissör och fotograf med professors namn), Philip Zandén (svensk skådespelare och regissör), Titiyo (svensk sångerska), Monica Lewinsky, Daniel Radcliffe (brittisk skådespelare; spelar Harry Potter), Kim Ekdahl Du Rietz (svensk handbollsspelare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.

Av Gudinnan Magicum - 23 juli 2010 11:52

...jag fick ett svar från den första ängeln för idag var här.

Av Gudinnan Magicum - 23 juli 2010 11:47

...har jag fått upp en knölsvan ur kortleken Vildmarkens språk.  Den talar om för mig att kärleken finns där för mig.  Dess gåva till mig är att finna den stora kärleken.


"Kärleken kommer att komma in i mitt liv", säger denna vackra svan.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards