Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 19 juli 2010 15:03

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (19) med månadens (7).


Här kommer åttan från 26.


Du som är född den 19 juli vill nog hela tiden ha något nytt och spännande och kan nog ha en stor portion fantasi.


Det är viktigt att du får det på ett för dig speciellt sätt och att ta egna initiativ.


Du har troligen ett mycket rörligt känsloliv och intellekt.


Du tycker om förändringar och tycker inte om att "fastna i något fack". Ständig utveckling är något du tycks eftersträva.


Du skall ta ansvar och tjäna andra. Var beredd på att ställa upp men styr och ställ inte för mycket. Inse att andra vill leva sina liv utan att du lägger dig i för mycket  Sträva efter det som är vackert och harmoniskt.


Du gillar det som är storskaligt och kan säkert arbeta hårt för att nå dit du vill. Det är viktigt att blanda känslor med logik så att du kan fatta rätt beslut bättre. Du kan nog ha rätt bestämda åsikter om hur saker ska vara och din envishet gör att du nog inte ger dig så lätt.


Personer som är födda den 19 juli: A.J Cronin (brittisk (skotsk) författare), Jan Myrdal (svensk skriftställare, skribent och debattör), Claes-Håkan Westergren (svensk skådespelare), Göran Stangertz (svensk skådespelare och regissör).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 19 juli 2010 11:36

Bävern, som hos indianerna hjälpte den store anden att skapa land ur vatten, säger att jag ska anpassa mig och kompromissa för att erhålla önskade resultat.


Hunden var på keltisk tid en symbol för heder och beskydd för hemmet och klanen. En dag att kontakta och njuta av umgänget med gamla pålitliga vänner.

Av Gudinnan Magicum - 19 juli 2010 11:28

Mikael är Solens och segerns ärkeängel. Han beskyddar mig med sina gyllene vingar och mäktiga svärd.  Han lovar att jag lyckas förverkliga mina drömmar idag.


Jeremiel är återfödelsens och nystarternas ärkeängel. Han öppnar sina lila och silverfärgade vingar och för bort sådant som jag inte längre vill ha kvar i mitt liv.


---


Minst en gång tidigare har båda dessa ärkeänglar svarat mig.

Av Gudinnan Magicum - 19 juli 2010 11:22

...blir det kort jag får från Vildmarkens språk idag.  Jag skall bejaka mina speciella egenskaper för att få framgång. Dess gåva till mig är att jag skiljer mig från mängden.


Med andra ord - jag ska inte ändra på ett vinnande koncept.  Speciellt inte när det konceptet är jag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards