Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 26 juli 2010 17:54

...är det andra kraftdjur som kommer med visdomsord till mig idag.  I afrikansk yorubamyt sprätte den vita hönan sand och skapade kullar och dalar.  Jag skall skapa lycka med de personer jag har runt mig och på den plats jag befinner mig.

Av Gudinnan Magicum - 26 juli 2010 11:55

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (26) med månadens (7).


Här kommer sexan från 33.


Du som är född den 26 juli  kan vara bra på att arrangera och att få saker gjorda, gärna tillsammans med andra. Här är det frågan om att arbeta i stor skala. Du är stolt över ditt och de dina och tar god hand om det du har. Kan utnyttja en bra utbildning, men klarar dig antagligen lika långt utan. Många områden kan ligga öppna för din vitalitet om du bara balanserar din styrka. Det är viktigt att du ser framåt istället för bakåt.


Du har nog ha ett kritiskt sinnelag och det inte osannlikt att du har en speciell sorts humor.  Du kanske ibland tycker att du själv "har fått till det" men att människor i din omgivning inte alltid förstår detta.  Det är nog inte många som kommer åt "ditt innersta rum" då du gärna vill ha en viss distans.


Om du får en möjlighet att utveckla dina idéer kan du komma mycket långt.  Många vägar står då öppna för dig.


Det är troligt att du är ekonomisk, men inte nödvändigtvis snål. 


Du kan ha en mycket bestämd uppfattning om hur saker och skall vara.


Det är viktigt för dig att kunna stå på egna ben och ta initiativ.  Var beslutsam!


Du vill gärna tjäna andra och ställa upp men det är något du skall göra med glädje och inte uppleva som "uppoffringar" från din sida.  Du kan ha ett människointresse som sträcker sig över hela livet.  Kanske du har en bindning till familjen, men inte nödvändigtvis av negativ natur.


Personer som är födda den 26 juli: Blake Edwards, Stanley Kubrick (amerikansk regissör, manusförfattare och filmproducent), Mick Jagger (brittisk sångare och låtskrivare i Rolling Stones), Thaksin Shinawatra (Thailands premimärminister från 9 februari 2001 - 19 september 2006), Lina Perned (svensk skådespelerska).

 
Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6.

Av Gudinnan Magicum - 26 juli 2010 11:34

Ja, det skulle man faktiskt kunna tro, eftersom jag har fått ett svar/budskap från detta vackra och ovanliga djur både från Vildmarkens språk och Dagens Kraftdjur.


Här fick jag senast från Vildmarkens språk.


Som Dagens Kraftdjur står det att snöleoparden bor bland höga berg.  Det tibetanska helgonet Milarepa blev till en snöleopard.  Han säger att jag lugnt ska invänta rätt ögonblick att handla.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards