Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 29 juli 2010 14:59

...flyttar från Arktis under vintern och förebådar snön.  Jag skall dra mig bort från stress och överarbete en tid och låta omvärlden klara sig själv.


--- Det är mitt andra och sista kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 juli 2010 14:47

...som här blir min andra och sista för idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 juli 2010 13:41

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (29) med månadens (7).


Här kommer nian från 36.


Du som är född den 29 juli  är det sällan "lagom". Du har många talanger och kan inspirera andra. Du kan nog lätt bli irriterad och kanske "lite sur" om det du vill uppnå inte blir "perfekt". Försök att dra ner lite på kraven så blir både du och omgivningen nöjda.


Du kan växla snabbt mellan sinnesstämninar men kan samtidigt vara flexibel och har lätt för att arbeta i grupp. Ett sinne för detaljer har du nog också.


Du kan vara mycket energisk men måste lära dig att hantera dina känslor även i vardagen.


Det är inte osannolikt att du i något sammanhang "hamnar i rampljuset".


Det är viktigt att kunna anpassa dig till förändingar och att kunna "kompromissa".


Du gillar att leda och hjälpa andra. Vill gärna bestämma och om man talar om för dem vad de skall göra utför de detta gärna. Men du måste också lära dig att sätta gränser så att du inte "bränner ut dig"! Om du har något jobbigt från barndomen måste du lämna detta, eftersom du annars lätt kan drabbas av nedstämdhet.


Personer som är födda den 29 juli: Dag Hammarsköld, Mikis Theodorakis (grekisk kompositör, dirigent och politiker), Katarina Taikon (svensk författare), Ole Lund Kirkegaard (dansk barnboksförfattare och tecknare), Fredrik Belfrage (svensk radioman och programledare i TV), Lisa Ekdahl (svensk sångerska och låtskrivare), Viktoria Tolstoy (svensk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.



Av Gudinnan Magicum - 29 juli 2010 13:34

...arbetar för den mexikanska regnmodern genom att locka molnen att regna (och nog regnar det här nu och har spöregnat tidigare på morgonen. Haha).  Gräl eller sprickor i kärlek eller familj kan läka.


---  Det är mitt första kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 juli 2010 13:27

...(en kattras) är det kort jag får från Vildmarkens språk idag.  Den säger till mig att tro mig om mycket. Dess gåva till mig är att inspirera andra och att skapa storslagna saker.


Jag skall våga tänka stort.  Tänka större, högre, längre mera osv.  Med andra ord, jag skall inte tänka i för små termer.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards