Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 15 juli 2010 17:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (15) med månadens (7).


Här kommer fyran från 22.


Detta dubbeltal symboliserar olika former av grundläggande.


Det är ett "högenergital" och du kan få god "utdelning". Men samtidigt förväntas det en hel del av dig. Det är viktigt att agera förnuftigt och med gott omdöme om inte  energin ska "spåra ur". Det är bra om du kan vara uthållig och ha tålamod, då kan du bli en bra inspirationskälla och komma långt. Men så upp så att du inte blir för "skrytig"och tror att allt som DU säger och gör är det enda rätta.  Kanske det i så fall mest handlar om att du vill "hävda dig" på något sätt.


Annars kan du ha stora visioner,  vara mycket företagsam och kunna jobba storskaligt, kanske som egen företagare eller på andra sätt vara en ledare.


Du som är född den 15 juli kan komma att få någon offentlig position och det kan kännas viktigt för dig att göra dig synlig på något sätt. Du kan också hamna i situationer då du måste tänka mer självständigt, vare sig du vill eller inte.  Oberoende kan bil en viktig ingrediens för dig och att ta egna initiativ.


Att hålla dig fysiskt aktiv kan vara viktigt för dig.


Personer födda den 15 juli: Johan Bergenstråhle (svensk teater- och filmregissör), Ken Kercheval (amerikansk skådespelare; mest känd som Cliff Barnes i TV-serien Dallas), Louise Edlind-Friberg (svensk skådespelerska (bl.a. Malin i Saltkråkan) och politiker (fp), Linda Ronstadt (amerikansk sångerska), Carl Bildt, Annichen Kringstad (svensk orienterare, Svenska Dagbladets guldmedalj 1981),  Brigitte Nielsen (dansk fotomodell och skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 22/4.

Av Gudinnan Magicum - 15 juli 2010 17:15

... är mitt andra kraftdjur för idag. Den vargliknande som i navajoindianernas mytologi skapade Vintergatan genom att kasta ut en påse stjärnor. Han säger att om andra dröjer ska jag dra igång min plan själv.

Av Gudinnan Magicum - 15 juli 2010 15:30

Det finns också en kortlek som heter Dagens kraftdjur och idag drog jag först en tjur.


Tjuren är kraftikon för Freja, vikingagudinnan för kärlek och fruktsamhet och säger att jag ska hålla på mina rättigheter idag, men inte tappa humöret.

Av Gudinnan Magicum - 15 juli 2010 15:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 15 juli 2010 15:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards