Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 25 juli 2010 13:43

Det andra och sista kortet jag får från Dagens kraftdjur idag är en rödhake.  Rödhaken, som tros ha fått sitt röda bröst då han drog ut taggar från Jesus törnekrona, ger tur när han sjunger. Jag ska önska mig något så uppfyller han det.


---


Nu har nog den här vackra sången tyvärr upphört för i år och jag vet inte om det "duger" att lyssna från en CD eller annat media, eller att höra den spontant i ett teveprogram. Men nyligen vet jag att rödhaken fanns med i Mitt i Naturens fågelsångsskola.

Av Gudinnan Magicum - 25 juli 2010 12:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 25 juli 2010 12:13

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (25) med månadens (7).


Här kommer femman från 32.


Du som är född den 25 juli vill att saker och ting skall vara perfekta, kan vara misstänksäm, kritisk och inte så lätt att övertyga alla gånger.. Du lever inte kanske inte alltid som du lär.  Du vill gärna tala om för andra hur de skall göra men följer inte själv samma regler. Du är mycket känslig och har en stark intuition som du inte skall vara rädd för att använda. Utnyttja din koncentrationsförmåga och målmedvetenhet. Du kan vara svår att förstå eftersom du inte visar vad du innerst inne känner, och skulle bli lyckligare om du vågade öppna dig lite mer. Naturen har god inverkan på dig, och musik kan du alltid ha nytta av.


Många förändringar kommer du att få vara med om ditt liv, både när det gäller dina relationer, ditt yrkesverksamma liv och annat.  Kanske en del resor, annars lär det bli en del "inre resor" för dig.


Du kan ofta hamna i situationer där du måste välja själv och lita till dina egna erfarenheter.


Personer som är födda den 25 juli: Olle Nordemar (svensk filmfotograf, producent, regissör, manusförfattare och statistskådespelare), Maria gripe (svensk författare av barn- och ungdomslitteratur), Estelle Getty (amerikansk skådespelerska, var mest känd för sin roll som Sophia Petrillo i tv-serien Pantertanter),  Niklas Strömstedt (svensk sångare och låtskrivare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.

Av Gudinnan Magicum - 25 juli 2010 11:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 25 juli 2010 11:23

...är samma som här.  Men minst en gång till har det kommit.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards