Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 18:30

...är det aldrig omöjligt.  Det är det svar jag får från Oraklet idag.

Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 18:10

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (27) med månadens (7).


Här kommer sjuan från 34.


Du som är född den 27 juli  tycker om människor men har inget vidare tålamod.  Det är din brist på tålamod som kan "sätta käppar i hjulet" för dig.  Se detta som en naturlig del av livsprocessen istället - att saker måste få ta den tid de tar ibland. Du är inte långsint men när du väl blir arg kan du bli det riktigt ordentligt istället. Du blir då lite av "en slumrande vulkan" och kanske det är "bäst att hålla sig ur vägen".


Du kan ha intressen åt det andliga och vetenskapliga hållet och tycker troligen om att resa, kanske till platser vid vatten i första hand.


Du har nog också en livlig fantasi och skulle passa som författare, skådespelare, lyriker etc.


Du har en stark vilja och ger dig inte så lätt om du "hamnar i konflikt" med någon.  Men oftast är det för stunden och inte något du vill "älta", då drar du dig hellre undan.


Annars passar du in i sammanhang med många människor, där kan du bäst komma till din rätt.


Samarbete är något som bör vara viktigt för dig men låt inte dina känslor utmana dig.


Personer som är födda den 27 juli: Peggy Fleming (amerikansk konståkare), Claes Eriksson (svensk revyartist), Stefan Nilsson (svensk kompositör, av bland annat filmmusik), Daniel Christopher Burbank (amerikansk astronaut), Maria Grazia Cucinotta (italiensk skådespelerska och fotomodell), Nikolaj Coster-Waldau (eller Nikolak Waldau); (dansk skådespelare), Indiana Evans (australisk skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 11:44

...vars nät symboliserade människans öde i fornnordisk mytologi, vävt av tre systrar, säger att jag ska njuta av idag, inte oroa mig för igår och för imorgon.

---


Det blev mitt andra kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 11:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 11:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 11:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 27 juli 2010 11:13

...(även om det är flera björnar på kortet) ger ett svar/budskap från Vildmarkens språk idag.  Den säger att jag allid skall vara snäll mot mig själv.  Dess gåva till mig är att stödja mig själv i alla lägen.


Här gäller det att inte döma mig själv.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards