Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 18 juli 2010 18:48

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (18) med månadens (7).


Här kommer sjuan från 25.


Du som är född den 18 juli  kan nog ha många krav och förväntningar på dig redan tidigt i livet.  Det kan också finnas något dramatiskt över dig.


Det är mycket troligt att du får göra en del resor, både privat och i jobbet, kanske långt också.


Du kan säkert ses som en ledare inom många områden och detta vare sig du vill eller inte.


Det är viktigt för dig att samarbeta men låt dig inte utmanas av dina känslor utan se dem som en resurs i stället.


Du kanske är intresserad av det ockulta och kan se på världen ur ett andligt eller filosofiskt perspektiv. Sjuor som du är ofta psykologer, genier eller affärsmänniskor men mer artistiska yrken kan också vara vanligt, som till exempel konstnär och författare. Du älskar människor och omger dig ofta med dina vänner. Av dem som inte känner dig riktigt sätts du av någon anledning ofta på en piedestal. Kanske kan det bero på din mystiska sida som gör att du verkar oåtkomlig.


I fel sällskap kan du lätt bli blyg och tillbakadragen, det blir du därför att du har svårt för att lita på folk. Du kan också bli cynisk och starta ett beroende, till exempel börja dricka.


Du är inte den som tar första steget när det gäller kärlek, utan du väntar på att någon annan ska ta initiativet. Men har du väl börjat träffa någon du tycker om är du inte rädd för att vara mer framåt. Den som får din kärlek svävar ständigt på rosa moln.


Sjuor regeras av Neptunus och de bästa färgerna är grönt, mossgrönt och silver.


Personer som är födda den 18 juli: Andrej Gromyko (sovjetrysk politiker, utrikesminister, president), Nelson Mandela, Stig Grybe (svensk skådespelare och komiker), Sverre Anker Ousdal (norsk skådespelare), Audrey Landers (amerikansk skådespelerska och sångerska).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Av Gudinnan Magicum - 18 juli 2010 18:44

...är det kort jag drar ur Vildmarkens språk idag.  Dess gåva till mig är samarbete.


Bäst resultat får jag genom att samarbeta med andra.  Jag skall vara öppen för alla former av samarbete som kommer i min väg.

Av Gudinnan Magicum - 18 juli 2010 18:40

...är Fågel Rock.  Fågel rock var en mytisk enorm vit fågel hos araberna som var så stark att den bar elefanter i klorna. Jag ska inte underskatta min egen förmåga att lyckas och glänsa.


---


Jättefina visdomsord måste jag då säga.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards