Alla inlägg under juli 2010

Av Gudinnan Magicum - 13 juli 2010 15:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 12 juli 2010 15:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (12) med månadens (7).


Här kommer ettan från 19.


Du som är född den 12 juli är en social och verbal person, men du kan nog ibland upplevas som "pladdrig". Du har troligen inte några problem med att arbeta självständigt men du kommer nog bäst till din rätt i gruppsammanhang.  Du får samtidigt se upp så att du inte splittrar dig och tar på dig för mycket.


Du har starka känslor och är känslig och måste förstå att även andra kan vara det.


Du har höga ideal men har nog inte så stort tålamod och kan lätt bli otålig. Håll fast vid vad du vill!  Du bör jobba för och med människor i något sammanhang.


Det är viktigt för dig att ha en viss struktur i tillvaron och att kunna planera.


Personer som är födda den 12 juli: Ursula Ricther (svensk radioproducent och programledare), Leif "Loket" Olsson, Ulf Stark (svensk författare), Marika Lagercrantz (svensk skådesplelerska), Nina Gunke (svensk skådespelerska och dubbare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.




Av Gudinnan Magicum - 11 juli 2010 15:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (11) med månadens (7).


Här kommer nian från 18.


Det här dubbeltalet (dvs. 11) är ett s.k "högenergital". Det innebär att du kan få stor "utdelning" om du sköter dina kort väl men det betyder också att det krävs mycket av dig. Du kan samtidigt vara krävande själv men kan bli en inspirtionskälla för andra. Du har säkert många olika intressen som handlar om musik, teater, konst etc. Somliga som är födda på den här dagen kan på något sätt hamna i rampljuset.


Du måste anpassa dig till olika förändringar, troligen tidigt i livet.


Personer som är födda den 11 juli: Aino Taube (svensk skådespelerska men född i Espergærde i Danmark), Per Myrberg (svensk skådespelare och sångare), Anita Wall (svensk skådespelerska), Maria Árnadóttir (svensk skådespelerska), Bo Lundgren (svensk moderatledare 1999-2003), Suzanne Vega (amerikansk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Av Gudinnan Magicum - 10 juli 2010 12:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (10) med månadens (7).


Här kommer åttan från 17.


Du som är född den 10 juli  är en energisk person med ett klart intellekt och kan vara mycket envis. Du litar inte riktigt på turen utan på din egen styrka och är inte den som ber andra om hjälp utan sitter själv i ansvars- och förtroendeposition. Effektiviteten är tillräckligt stor för att du ska klara flera saker och intressen samtidigt.


Du bör särskilt tänka på vad du äter och dricker.


Du gillar att tänka storskaligt och hur du kan tjäna mer pengar. Kanske du ibland kan verka skrytsam utan att det inte alls är din avsikt. Du kan uttrycka dig "klumpigt" utan att riktigt tänka på att det kan såra då du kan vara mycket rakt på sak och säga vad du tycker och tänker. Är inte alltid så "finkänslig".


Du kan komma långt genom att använda dig av ditt intellekt i ditt skapande. Använd din envishet på ett positivt sätt.


Du skall kunna ställa upp för andra och vara ett stöd men utan att lägga dig i för mycket.  Folk kan vilja sköta sig själva också och vill ibland hellre komma och be om hjälp utan att något "tvingas på dem".


Personer som är födda den 10 juli: Hans Villius (svensk professor i historia och tv-personlighet), Thord Carlsson ( svensk radioman), Anne-Lie Kinnunen (svensk sångerska och skådespelerska), Mark Levengood (svensk-finlandssvensk tv-personlighet och författare), Helen Sjöholm (svensk sångerska och musikalartist), Jessica Simpson (amerikansk popsångerska och skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.



Av Gudinnan Magicum - 10 juli 2010 11:58

...är samma som jag fick svar från här.

Av Gudinnan Magicum - 10 juli 2010 11:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 9 juli 2010 12:45

Jag har en längre tid haft stora tekniska problem och inte kunnat uppdatera riktigt som jag har önskat. Kommer troligen att köpa en ny dator så småningom men nu är mitt bredband också anslutet till ett stadsnät via ett fibernät så det går bra mycket snabbare än tidigare. Jag kommer då att se över omröstningen här intill, eller snarare resultatet och gå mer efter den. En del inlägg kommer jag att fortsätta med som förut, i alla fall Dagens tal/vibration till och med årets slut men troligen en del annat också. Men en del nytt kan jag nog utlova och en och annan överraskning.


Jag har på nytt haft en del tekniska problem och kommer att skaffa en ny dator så snart som möjligt. Men pga. sjukdom har jag inte kunnat ta tag i detta än.

Av Gudinnan Magicum - 9 juli 2010 12:18

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 9 med månadens (7).


Här kommer sjuan från 16.






För dig som är född den 9 juli är du "humanisten" framför andra. Du vill gärna ställa upp för andra och erbjuda dina tjänster. Men det är viktigt att du inte ger upp dig själv i din iver att hjälpa till.  Det är meningen att du skall sprida dina talanger vilka de än är. Du kan ha intressen som musik, konst och att skriva. Du skulle passa att arbeta inom dessa områden också.


Resor är säkert ett intresse också och kanske det kan bli längre sådana ibland också.


Sådant som samarbete och rytm är viktiga ingredienser men se till så att dina känslor inte utmanar dig.


Du är "iakttagaren" och även om du är känslor kanske du inte visar så ofta vad du känner innerst inne. Detta kan göra att det är lätt att missförstå dig - du skulle vinna mycket på att öppna dig mer.


Du är också något av en visionär.


Personer som är födda den 9 juli: Wiveka Alexandersson (svensk skådespelerska), Barbara Cartland (brittisk författare), Annicka Kronberg (svensk präst, skådespelare och dramatiker), Courtney Love (amerikansk artist).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards