Alla inlägg den 3 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 3 november 2010 09:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (3) med månadens (11).

 

Här kommer alltså femman från 14.

 

 

Du som är född den 3 november vill på olika sätt synliggöra dig.  Det kan vara både genom tal och skrift och det är mycket möjligt att du skriver en del själv.  Du gillar att ha "många järn i elden och du planera nog också en del. Men se upp så att du inte får för mycket!

 

Det är viktigt för dig att hitta ett oberoende och att kunna stå på egna ben.

 

Du får räkna med en del förändringar i ditt liv och det gäller att anpassa sig. Kanske du också "vänder kappan efter vinden" ibland.

 

 

Personer som är födda den 3 oktober: Sigge Fürst (svensk skådespelare, sångare och underhållare), Fylgia Zadig (vensk skådespelerska), Louis Wade Sullivan (amerikansk republikansk politiker, USA:s hälsominister 1989-1993), Lulu (brittisk sångerska ), Ernst Kirchsteiger (svensk programledare i tv), Dolph Lundgren (svensk-amerikansk skådespelare och regissör), Paprika Steen (dansk skådespelerska och regissör),  Gemma Ward (australisk supermodell),  Ivo Pekalski (vensk fotbollsspelare, mittfältare i Malmö FF).

 

 

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.



Av Gudinnan Magicum - 3 november 2010 00:15

Dagens kraftdjur är ett lodjur och en ekorre.  I fornnordisk myt drog lodjuret vagnen med Freja, skönhetens gudinna.  Jag skall bevara alla hemligheter jag anförtrotts och blotta mitt hjärta enkom för de jag litar på.




 

 

---  Dagens änglar är Rismuch och Zuphlas.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards